اعتبار پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت
29 شهریور 1399 - 15:42
بازدید 128
6

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: اعتبار ساخت پروژه پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط شرکت ملی پالایش نفت ایران از هفت هزار میلیارد به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در استانداری کرمانشاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: اعتبار ساخت پروژه پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط شرکت ملی پالایش نفت ایران از هفت هزار میلیارد به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در استانداری کرمانشاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب که به اندازه سه واحد پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد داشت، بزودی آغاز می شود.
وی اضافه کرد: پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه هم با یک سهامدار عمده تعیین تکلیف شده است و با عنوان پتروپالایش آناهیتا به اقدامی ارزشمند برای توسعه استان تبدیل خواهد شد.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در سامانه گرمسیری را کاری ارزشمند دانست و گفت: دولت پروژه بسیار بزرگی به عنوان طرح گرمسیری که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام گرفت، امروز ۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و نیاز داریم شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نیز حضور پررنگی داشته باشند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از شرکت های دانش بنیان به عنوان ظرفیتی برای توسعه و رشد استان حمایت خواهیم کرد، گفت: امروز مشکلات شرکت های دانش بنیان در این جلسه مطرح شد و امیدواریم با حضور دکتر ستاری شاهد رفع مشکلات برای شکوفایی و نوآوری آنها باشیم.
بازوند از اتمام عملیات ساخت پارک علم و فناوری کرمانشاه تا پایان سال جاری براساس اعلام مجریان طرح خبر داد و افزود: در استانداری ۶ میلیارد تومان برای این ساختمان اعتبار در نظر گرفته شده و با همکاری جهاد دانشگاهی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این پروژه به اتمام می رسد.
بازوند با بیان اینکه ظرفیت‌های بالای شرکت های دانش بنیان می تواند نقش موثری در اقتصاد استان و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان داشته باشد، بویژه اینکه برخی از صنایع و تولیدی های تعطیل و نیمه تعطیل استان نیازمند مشاوره های علمی و خلاقانه شرکت های فناوری است.
وی ادامه داد: اتمام ساختمان پارک علم و فناوری کار ارزشمندی است و با حضور جوانان به نماد توسعه ای استان کرمانشاه تبدیل می‌شود.
استاندار کرمانشاه به موقعیت ویژه استان کرمانشاه به لحاظ دسترسی به بازار عراق اشاره کرد و گفت: بازار خیلی خوبی در همسایگی ما وجود دارد و اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند کالاها را تجاری سازی کنند، امکان استفاده از این ظرفیت وجود دارد.
بازوند ایجاد منطقه ویژه فناوری غرب کشور در کرمانشاه را زمینه ساز طراحی و تدوین ساز و کارهای مطلوب برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: باوجود نرخ بیکاری بالای استان در سال های گذشته براساس اسناد توسعه ای نرخ بیکاری در سه سال از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد رسید و توقع داریم از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری کمک بیشتری به شرکت ها انجام شود تا روندکاهشی نرخ بیکاری تداوم یابد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.