به گزارش گفتمان زاگرس: با واکاوی وضعیت انتصاب مدیران استان ،خصوصا فرمانداران استان، نقش یک گزاره بسیار مهم، بیش از دیگر متغیرها در شکل گیری چنین وضعیتی خودنمایی می کند و آن چیزی نیست جز ؛ سهمخواهی اصحاب قدرت ، تهدیدی برای مدیریت یکپارچه !
متأسفانه، دخالت نمایندگان و اصحاب نفوذ در فرآیند انتصاب فرمانداران، نهتنها مسیر را برای انتخاب مدیران لایق دشوار کرده، بلکه موجب تضعیف اقتدار استاندار و ایجاد ناهماهنگی در سیاستهای اجرایی شده است. انتصاب فرمانداران باید بر اساس صلاحیتهای تخصصی و تعهد به مانیفست دولت باشد، نه فشارهای سیاسی و جناحی.
برای عینیت بخشی به انتصاب فرمانداران و کمک تحقق شعارهای دولت و همچنین پایداری محبوبیت و مقبولیت جریان سیاسی دولت ، لازم است تمامی ارکان موثر در انتصاب مدیران بر سر دو معیار ذیل تفاهم کنند
۱. همراهی با مانیفست دولت چهاردهم: فرمانداران باید از اهداف و برنامههای وزارت کشور و دولت حمایت عملی کرده به شکلی که در کنار اعتقاد قلبی به دولت مستقر ، سیاست ها ، برنامه ها و شعارهایشان ، عملا تمامی مساعی خود را برای بالفعل شدن آنها بکار ببندند
۲. انتخاب از بطن ساختار اداری: مدیران باید از میان افراد باتجربه و آشنا به چالشهای استان برگزیده شوند به این معنا که براساس چارچوب تعیین شده ، انتصاب فرمانداران از بطن ساختار وزارت کشور صورت پذیرد ، چرا که پشت پا زدن به این اصل نه تنها تخصص محوری را زیر سوال خواهد برد ، بلکه معنایی جز نادیده انگاری کارشناسان اهل فن و متخصص درون ساختاری از آن برداشت نشده و صریح تر اینکه استهزا و نیشخند آنان قلمداد می شود
انتظار می رود ؛نمایندگان محترم و اصحاب نفوذ، به جای اعمال فشار برای سهمخواهی شخصی یا جناحی، به استقلال استانداراحترام بگذارند و اجازه دهند انتصابها بر مبنای صلاحیت محوری و منافع مردم ایلام انجام شود. تنها در این صورت است که میتوان به تحقق حکمرانی خوب و توسعه متوازن استان امیدوار بود.
ثبت دیدگاه