تأمین اجتماعی، حمایت از اشتغال، سرمایه و تولید در ایلام
07 خرداد 1404 - 11:03
بازدید 27
1
مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام عنوان کرد : مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به روند توسعه سازمان تأمین اجتماعی ایلام گفت: این سازمان فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ با ۸ کارمند و ۳۵۰۴ بیمه‌شده آغاز کرد. امروز تعداد پرسنل ما بالغ بر ۲۰۰ نفر است و بیش از ۵۵ درصد جمعیت استان، یعنی حدود ۳۳۹ هزار نفر، تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: مظفر حیدری،  با تأکید بر اهمیت سیاست‌های حمایتی این سازمان، اظهار کرد: تأمین اجتماعی در راستای پایداری منابع، حمایت از سرمایه، تولید و اشتغال، بخشی از حق بیمه‌ها را متقبل شده و پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به ساختار سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان در دو بخش بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد و وظیفه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را بر عهده دارد. ما باید منابع لازم را تأمین کنیم تا بتوانیم تعهدات خود را در قالب خدمات به جامعه هدف ارائه دهیم.

تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی 

مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام درباره تعهدات این سازمان افزود: تعهدات بلندمدت ما شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است. در کنار آن، تعهدات کوتاه‌مدت شامل بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک‌هزینه بارداری، ازدواج و هزینه کفن‌ودفن قرار دارند. این خدمات به بیمه‌شدگان کمک می‌کند تا در شرایط بحرانی، از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

تحول خدمات تأمین اجتماعی در ایلام

حیدری با اشاره به روند توسعه سازمان تأمین اجتماعی ایلام گفت:  این سازمان فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ با ۸ کارمند و ۳۵۰۴ بیمه‌شده آغاز کرد. امروز تعداد پرسنل ما بالغ بر ۲۰۰ نفر است و بیش از ۵۵ درصد جمعیت استان، یعنی حدود ۳۳۹ هزار نفر، تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: امروزه با تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات، امکان ارائه ۷۰ خدمت پرترافیک به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است. این طرح موجب کاهش مراجعات حضوری، حذف بروکراسی اداری و تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات تأمین اجتماعی می‌شود.

تأمین اجتماعی؛ سازمانی میان‌نسلی و راهبردی

مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام تأکید کرد: این سازمان یک نهاد میان‌نسلی است که امروز منابع مالی را دریافت می‌کند تا در آینده، با احترام و بهره‌وری بالا، آن را به بیمه‌شدگان بازگرداند. سیاست‌های راهبردی سازمان در راستای پایداری منابع و مدیریت هزینه‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانیم تعهدات خود را به نسل‌های آینده به بهترین شکل ایفا کنیم.

پاسخگویی و ارتباط مستمر با مردم

وی در پایان با اشاره به طرح نظارت مردمی و پاسخگویی سازمان، اظهار داشت:سامانه ارتباطی ۱۴۲۰ و سیستم CRM، امکان ارتباط شبانه‌روزی بیمه‌شدگان با تأمین اجتماعی را فراهم کرده است. مردم می‌توانند از طریق پیامک، تلفن و سامانه‌های هوشمند، درخواست‌های خود را ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.