اقتصادی
| 9 ساعت قبل

افزایش زیرساخت های گردشگری ایلام با ۱۲۷ واحد بوم گردی و ۱۴۳ مجتمع رفاهی

به گزارش گفتمان زاگرس: «فرزاد شریفی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در پاسداری از هویت ملی، اظهار کرد: نقد رسانه‌ها نشانه دلبستگی آنان به ایران اسلامی و مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای‌شان است. ما معتقدیم اصحاب رسانه می‌توانند در مسیر تداوم حیات فرهنگی کشور، همراهی صمیمانه‌ای با مجموعه میراث‌فرهنگی داشته باشند.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های ایلام در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: استان ایلام با وجود فاصله از استان‌های برخوردار، به‌عنوان استان نوظهور گردشگری شناخته شده است. این استان با طبیعت چهارفصل، امنیت پایدار و جذابیت‌های فرهنگی، ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه گردشگری دارد که باید با همکاری همه‌جانبه معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر، ۱۲۷ واحد بوم‌گردی و ۱۴۳ مجتمع خدماتی، رفاهی و اقامتی در استان فعال هستند.

شریفی افزود: نخستین هتل سه‌ستاره روستای استان در شهر ایلام آماده افتتاح است و پروژه ساخت هتل چهارستاره نیز با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در میدان قرآن شهر ایلام در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: این پروژه نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است که با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس، در حال رایزنی برای تأمین آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان  ایلام با اشاره به آمار گردشگران نوروزی گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳۶۰ هزار نفر استان ایلام را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند. این آمار نشان‌دهنده تأثیر تبلیغات مؤثر از طریق رسانه ملی و فعالان فضای مجازی است.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بین‌المللی حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و تصریح کرد: در دولت سیزدهم، طی ۱۴ ماه گذشته، سه نمایشگاه صنایع‌دستی در خارج از کشور برگزار شده است؛ در شهر واسط، سلیمانیه و کوت عراق. این نمایشگاه‌ها بدون هزینه مستقیم برای استان و با رایزنی‌های دیپلماتیک و استفاده از ظرفیت مرز‌ها برگزار شدند. در نمایشگاه اخیر شهر کوت، بیش از ۱۵ صنعتگر ایلامی حضور داشتند.

وی تأکید کرد: با کنار گذاشتن بروکراسی‌های اداری و تکیه بر دیپلماسی فرهنگی، می‌توانیم ظرفیت‌های استان ایلام را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم. نقش رسانه‌ها در این مسیر، کلیدی و گره‌گشا است.