ضرورت بیان خدمات دستگاه‌ها برای ایجاد امید در جامعه / باید به روابط عمومی‌ها بها داد
13 آذر 1404 - 17:10
بازدید 12
2
استاندار ایلام در نشست شورای اداری مطرح کرد: استاندار ایلام با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح عملکرد دستگاه‌ها گفت: باید به روابط عمومی‌ها بها داد و خدمات را بیان کر تا مردم بدانند کدام دستگاه در دولت چه خدمتی ارائه کرده است.
نویسنده : فاطمه عباسی
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: «احمد کرمی» استاندار ایلام، در جلسه شورای اداری استان با اشاره به موضوع قیمت و مصرف انرژی اظهار کرد: بنزین پنج هزار تومانی در مقایسه با هزینه واقعی تولید آن که بین ۳۴ تا ۵۰ هزار تومان برای هر لیتر برآورد می‌شود، تنها حدود ده درصد قیمت واقعی را پوشش می‌دهد. این تفاوت هزینه نباید به التهاب در جامعه منجر شود، به‌ویژه در بخش‌های عمومی و حمل‌ونقل شهری مانند تاکسی‌ها که مصرف روزانه بالایی دارند.

وی افزود: در حالی که خودرو‌های لوکس و پرمصرف سهم زیادی در مصرف انرژی دارند، بخش‌های عمومی و مردم عادی نباید متحمل فشار‌های ناشی از ناترازی انرژی شوند. اگر مصرف انرژی با شیوه‌های فعلی ادامه یابد، به ناترازی می‌رسیم که همه را دچار مشکل می‌کند؛ بنابراین لازم است برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی درست انجام شود تا مردم با شفافیت و بدون دغدغه کار‌های خود را پیش ببرند و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

استاندار ایلام تأکید کرد: دولت و مجموعه حاکمیت به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیمات در حوزه انرژی باید به شیوه‌ای درست و معقول اتخاذ شود. اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع می‌تواند مانع از ایجاد نگرانی در جامعه شود. همچنین در حوزه تنظیم بازار باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا افزایش قیمت بنزین بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت سایر کالا‌ها نشود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز ضرورت دارد، مدیریت مصرف انرژی، عدالت در تصمیم‌گیری‌ها و شفافیت در اطلاع‌رسانی است تا مردم احساس آرامش و اعتماد داشته باشند و از فشار‌های غیرضروری در حوزه اقتصادی مصون بمانند.

کرمی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت خدمت‌رسانی صادقانه و مسئولیت‌پذیرانه به مردم گفت: تمام تلاش‌های ما باید در راستای ارائه خدمات بی‌منت به مردم باشد. هر نوع مسئولیتی که خارج از مسیر خدمت به مردم قرار گیرد، انحراف محسوب می‌شود و نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت وجدان کاری افزود: مسئولیت‌ها امانتی در اختیار ما هستند و باید موجب عاقبت‌به‌خیری شوند، نه نارضایتی مردم. وجدان کاری و صداقت با مردم از مولفه‌های اساسی مدیریت است.

استاندار ایلام احترام به ارباب‌رجوع را یکی از ضرورت‌های مدیریتی دانست و تصریح کرد: مردم هنگام مراجعه به ادارات باید احساس تکریم و افتخار داشته باشند، نه احساس حقارت. رفتار کارکنان و مدیران باید بر پایه عدالت و انصاف باشد تا رضایتمندی عمومی حاصل شود.

وی همچنین بر حضور مدیران در میان مردم تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات صرفاً در ساعات اداری گاهی موجب نارضایتی می‌شود. بخشی از جلسات می‌تواند در عصر یا شب برگزار شود تا مدیران در دسترس مردم باشند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح عملکرد دستگاه‌ها گفت: باید هم به روابط عمومی‌ها بها داد و هم خدمات را بیان کرد تا مردم بدانند کدام دستگاه در دولت چه خدمتی ارائه کرده است.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که عملکرد خود را بیان نمی‌کنند، افزود: وقتی دستگاهی خدماتی انجام داده، اما آن را اعلام نمی‌کند، این موضوع به‌عنوان عملکرد نظام و حاکمیت تلقی می‌شود؛ بنابراین لازم است روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها ارتباط عادلانه و منصفانه برقرار کنند و اطلاع‌رسانی را به‌طور متوازن میان رسانه‌های نوشتاری و گفتاری توزیع نمایند.

استاندار ایلام همچنین به دستاورد‌های اخیر در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: دیروز در سازمان برنامه و بودجه، موضوع توسعه بزرگراه‌های استان مطرح شد که اتفاق بسیار خوبی در حال رخ دادن است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.