اجتماعی
| 6 ساعت قبل

دستگاه‌های اجرایی حدود سه همت به شهرداری ایلام بدهکارند

به گزارش گفتمان زاگرس: افشین مظفری اظهار کرد: نظام بودجه‌ریزی و منابع مالی شهرداری‌ها مبتنی بر الگوی «درآمد – هزینه» است و تأخیر در وصول مطالبه‌ها، به‌ طور مستقیم بر کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی با شهرداری، افزود: پرداخت این حجم از طلب معوق و وصول نشده نیازمند عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی و حمایت ویژه مسئولان ارشد استان است تا بتوانیم گره‌های مالی مدیریت شهری را باز کنیم.

شهردار ایلام در باره نحوه هزینه‌کرد این منابع در صورت وصول، توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ۶۰ درصد از این مبلغ صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت شهر و ۴۰ درصد آن نیز به تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی زیرساختی اختصاص خواهد یافت.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام‌های پیشگیرانه شهرداری در آستانه فصل بارندگی اشاره کرد و گفت که به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و مدیریت روان‌آب‌ها، عملیات پاکسازی و لایروبی ۱۴ «حوضچه آرامش» در بالادست شهر، مسیل‌ها و کانال‌های هدایت آب در نقاط مختلف ایلام به پایان رسیده است.

وی با تشریح جزییات عملیات عمرانی برای هدایت آب‌های سطحی افزود: مرمت ۳۲۰ متر از سیل‌بند خیابان شهید سمندری در هسته مرکزی شهر و اجرای هفت هزار و ۷۳۰ متر جدول‌گذاری جدید با هدف هدایت درست روان‌آب‌ها، از جمله کارهای شاخص شهرداری در ماه‌های گذشته بوده است.

شهردار ایلام همچنین از تجهیز ناوگان خدمات شهری خبر داد و یادآور شد: خرید شن، ماسه و نمک برای یخ‌زدایی معابر و اجاره ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز شامل بیل مکانیکی و جرثقیل با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مظفری با اشاره به فعال‌سازی سامانه ۱۳۷ برای دریافت گزارش‌های مردمی افزود: صدور پیام هشدار و اطلاع‌رسانی به شهروندان برای پرهیز از تردد در نقاط حادثه‌خیز به‌ ویژه سیل‌بندهای سرپوشیده و اعلام وضعیت آماده‌باش کامل به نیروهای خدماتی و ماشین‌آلات از دیگر تدبیرهای شهرداری برای مدیریت بحران احتمالی در روزهای بارانی است.

شهر ایلام مرکز استان بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.