استاندار لرستان: توانمندسازی عشایر یک از اولویت‌های دولت است
05 مهر 1399 - 21:09
بازدید 211
7

استاندار لرستان گفت: توانمندسازی و توجه به توسعه اقتصادی عشایر در اولویت کار مدیران استان قرار دارد.  به گزارش گفتمان زاگرس:سید موسی خادمی در آئین بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی دهستان میانکوه غربی منطقه تخت چان شهرستان پلدختر اظهار داشت: منطقه تخت چان یک منطقه عشایری می‌باشد که مردم زیادی در قالب روستاهای […]

پ
پ

استاندار لرستان گفت: توانمندسازی و توجه به توسعه اقتصادی عشایر در اولویت کار مدیران استان قرار دارد.

 به گزارش گفتمان زاگرس:سید موسی خادمی در آئین بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی دهستان میانکوه غربی منطقه تخت چان شهرستان پلدختر اظهار داشت: منطقه تخت چان یک منطقه عشایری می‌باشد که مردم زیادی در قالب روستاهای کوچک و عشایر کوچ رو در آن سکونت دارند و با توجه به موقعیت جغرافیایی و صعب العبور بودن منطقه، ارائه خدمات دولتی با مشکلات فراوانی همراه است. 

وی افزود: دستگاه های خدمت رسان و فعالین اقتصادی با انسجام و همکاری بیش از پیش به مناطق محروم توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مناسبی که بین همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و با مدیریت خوبی که توسط مجموعه سپاه پاسداران استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت خیرین و سایر افراد توانمند خدمات خوبی در این مناطق انجام شده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: توانمندی اقتصادی مردم مناطق عشایری و فعالیت های اقتصادی مهمتر از انجام خدمات دولتی مثل جاده و امکانات زیر ساختی است.

خادمی گفت: خدمات دولتی و زیرساختی دیر یا زود در این مناطق قابل انجام است و لازم است نیروی انسانی آماده به کار این مناطق ضمن پیگیری فعالیت های اقتصادی از تسهیلات بانکی و امکانات اشتغال زائی دولت استفاده کند. 

وی افزود: با فرا خواندن دستگاه‌های اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن می توان از ظرفیت های طبیعی در این مناطق استفاده کرده و آنها را در جهت فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفت. 

در سفر امروز استاندار لرستان به منطقه تخت چان مجتمع مذهبی، فرهنگی، درمانی آموزشی به مساحت پنج هزار متر مربع شامل درمانگاه، خوابگاه شبانه روزی، مسجد، خانه عالم، سرویس بهداشتی، سکوی نصب کانکس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.