۴۷میلیارد تومان به حساب‌ اقدام ملی مسکن در کردستان واریز شد
12 مهر 1399 - 18:06
بازدید 104
5

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان ۴۷ میلیارد تومان به حساب‌های خود واریز کرده‌اند. به گزارش گفتمان زاگرس:جلال‌الدین سلیمی اجرای طرح اقدام‌ ملی را یکی از مهمترین‌ رسالت‌های این بانک در راستای سیاست‌های دولت اعلام کرد و اظهار داشت: در این استان ۲۷ هزار متقاضی طرح […]

پ
پ

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان ۴۷ میلیارد تومان به حساب‌های خود واریز کرده‌اند.

به گزارش گفتمان زاگرس:جلال‌الدین سلیمی اجرای طرح اقدام‌ ملی را یکی از مهمترین‌ رسالت‌های این بانک در راستای سیاست‌های دولت اعلام کرد و اظهار داشت: در این استان ۲۷ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۲ هزار نفر واجد شرایط پالایش شد.

وی اضافه کرد: تاکنون حساب بانکی برای ۲ هزار و ۹۳۰ نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی مسکن سر جمع ۴۷۰ میلیارد ریال به حساب‌های مذکور واریز کرده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه دهگلان پیشرو این طرح بوده و بزودی عملیات احداث واحدهای این شهرستان آغاز می‌شود، افزود: کمبود اراضی ساخت مسکن از عمده چالش‌های پیش روی اجرای طرح اقدام ملی است.

بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، این استان از محل طرح اقدام ملی مسکن و احیای بافت فرسوده ۱۱ هزار و ۸۴۳ واحد سهم دارد.

این واحدها توسط سه دستگاه شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث و تحویل مددجویان و افراد فاقد مسکن متقاضیان خواهد شد.

تاکنون اراضی مورد نیاز ۲۰ درصد از این واحدها شامل ۲ هزار و ۳۷۳ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان تامین شده است.

طرح اقدام ملی مسکن به عنوان راهکاری از سوی دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن ۴۰۰ هزار خانوار از اقشار متوسط و کم درآمد برنامه‌ریزی و شده است.

بر اساس شیوه نامه طرح اقدام ملی تامین مسکن تاکنون بانک مسکن کشور تفاهم نامه احداث و تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی شامل ۲۵ هزار واحد با  ستاد اجرای فرمان امام (ره)، ۳۰ واحد با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار واحد با سازمان ملی زمین و مسکن را منعقد کرده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.