13 مهر 1399 - 19:11
بازدید 158
6

در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت به نقد مسائل آموزشی و ارتباطش با ساختار مدیریتی می پردازیم. گفتمان زاگرس علی اصغر اسدی::در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت […]

پ
پ

در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت به نقد مسائل آموزشی و ارتباطش با ساختار مدیریتی می پردازیم.

گفتمان زاگرس علی اصغر اسدی::در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت به نقد مسائل آموزشی و ارتباطش با ساختار مدیریتی می پردازیم. اصل آموزش فرایند یادگیری حضوری است، اما با ورود کرونا و آموزش در بستر شاد و پیام رسان های خارجی فرایند یادگیری و آموزش بصورت کلی به هم ریخت. مشکل اصلی آموزش در اپلیکشن شاد پس از کسب مقام آخر در میان پیام رسان ها؛ ارزشیابی مجازی است. کم نیستند دانش آموزانی که معدل بسیار پایین نیمسال اول آنان به صورتی شارپی، رشد بورسی داشت و در نیمسال دوم خارق العاده شد!! منتها بدون بار علمی مناسب. این افزایش چشمگیر و خیره کننده در آزمون های شاد علی رغم تعطیلی مدارس و انقطاع آموزش حضوری یک پیام اساسی برای ما دارد:” پاسخ گویی مشارکتی” (خانوادگی، رفاقتی، پارکی، کافی نتی، حتی آزمون دادن دیگران بجای دانش آموز و…) که فرایند آموزش و ارزشیابی را بجد با مشکل روبرو کرده است. در این بین اصرار سیستم مدیریتی برای استفاده از شاد پر از نقص و اشکال عجیب تر می نماید و معلوم نیست با وجود پیام رسان مفت خارجی چرا این همه هزینه و مانور روی شاد داده می شود. خارج از بحث شاد، سیستم آموزش در مدارس با توجه عدم توازن بین رشته ای و زیرساخت علمی ضعیف مشکلی بزرگی است که بدنه آموزش و پرورش را درگیر کرده که نه درمان جواب میدهد و نه شیمی درمانی؛ جراحی هم هزینه می خواهد که در سیستم متمرکز ما غیرممکن می نماید. با این نکات مهم و ارتباط با آن با تغییرات مدیریتی سوالاتی برای فرهنگیان و جامعه پیش می آید. جناب مدیرکل! باید بپذیریم اصل تغییرات در راستای بهینه سازی امر آموزش و ساختار مدیریتی ادارات انجام می پذیرد! حال مسئله این است چرا در گزارش روز تودیع، آنچنان از مدیرسابق تعریف میشود که انسان به عقلش شک می کند که اگر این همه موفق است! چرا تغییر؟! و اگر ناموفق است چرا استنادی اعلام نمی شود تا محل مناقشه، قشون کشی حزبی و دخالت دادن به نماینده و سیاسیون در فضای رسانه نشود!؟ چرا افرادی به دفاع از شما، بی محابا و بدون رعایت احترام؛ فرهنگیان خوشنام و بازنشسته را با عباراتی سخیف مورد خطاب قرار می دهند، که باعث نگرانی و انزجار فرهنگیان شود. این که تغییر لازم است حرفی نیست اما اگر مبحث پیشرفت آموزشی و جدی بودن مدیر در پیگیری امور آموزشی است چرا با گذشت بیش از شش ماه از حضورتان در ایلام ادارات( چوار و سیروان) با سرپرستی مدیریت می شوند؟ قحط رجال است یا منتظر دخالت و لابی سیاسی هستید؟ چرا به سراغ( ایوان یا …) با مدیران بازنشسته نمی روید؛ منتظر هستید نماینده جنوب گزینه هایش را برای (موسیان و دهلران) بگوید. انتظار دارید باور کنیم دغدغه آموزش دارید یا نه هدف فقط حفظ صندلی است!! ایلام را که تغییر دادید و فرد مناسبی جایگزین کردید، درست؛ اما جناب مدیرکل! شیوه غافلگیری اصلا پسندیده نیست؛ طریق احسن احترام به مدیران است تا روز تودیع خود نیز محترمانه تودیع شوید. به راه انداختن جنگ زرگری و مچ گیری و قس علیهذا برای تغییر مدیر ناشی از بی تجربگی شماست. لطفا مدیران را به دفترتان بخوانید و با نشان دادن نقایص کارنامه مدیریتی، آنها عزل کنید که صلاح و صواب این است، نه کینه و عداوت حاشیه ! جناب مدیرکل! لطفا اگر می خواهید فرهنگیان باور کنند هدف شما اصلاح در آموزش و پرورش استان است، ابتدا شایسته سالاری را نهادینه کنید و به نیروهای جوان میدان بدهید، به منتقدان مجال نقد بدهید بدون اینکه به فکر انتقام باشید، معلمان آزاده اند و از کسی ترس ندارند. لطفا، کمی از شدت انتصابات فامیلی و حزبی و انجمنی کم کنید و به جوانان و شایستگان اعتماد کنید. بدنه مدیریتی اداره کل و مدیریت های منطقه خسته، پیر و بی انگیزه است به این مناطق خون جدید پمپاژ کنید! از انجام انتصاباتی که قرار است انجام بدهید، نترسید چون همه میدانند؛ چه کسی در کجا قرار خواهد گرفت.نگذارید فرهنگیان از شما  ناامید شوند، حنی اگر به خاطر آموزش بچه های این استان باشد .  نکته پایانی اینکه کرونای منحوس آرام آرام دارد در جان معلمان رخنه می کند و تعدادی از آنان مبتلا شده اند، بهتر است کمی از حاشیه های حزبی بکاهید و به زیرساخت های آموزشی برای معلمان و دانش آموزان بپردازید. شاد به اندازه کافی اعصاب معلمان، دانش آموزان و اولیا را با سرعت کند و قطع و وصل مدامش به هم ریخته و باید برای رسیدگی به این همه نابسامانی مدبرانه عمل کرد نه انحصاری و بسته! جناب مدیرکل؛ وجود اختلاف در سطح و شیوه‌ زندگی و درآمدها در جامعه و شکاف موجود در طبقات اجتماعی موید این واقعیت است که شاد نمی تواند تضمین کیفیت آموزشی بدهد، بجای این همه حرف و حدیث برای فرایند آموزشی تصمیمات مدیریتی کارساز بگیرید. ادامه دارد…

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “متاستاز پیشرفته در بدنه آموزش و پرورش استان ایلام(قسمت دوم)”
  1. درود بر جناب اسدی
    مدیرکل آ.پ شجاع نیست ،تدبیر هم ندارد.از عملکرد چندماه گذشته ایشان هم روشن است که استقلال نسبی در انجام وظایف خود هم ندارد.همان طیفی که مدیرکل قبلی رو بیچاره کرد و تا حکم انفصال از خدمت پیش برد با همان راهبرد و خیلی جدی تر در اطراف مدیرکل جدید مشغول هستند.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.