بر اساس مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۵ و با تایید دولت، قیمت هر خط تلفن ثابت ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.
به گزارش گفتمان زاگرس،به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، متقاضیان دریافت تلفن ثابت در زمان ثبت نام میتوانند هزینه ثبت نام را یک جا پرداخت کنند و یا به ازای هر خط، مبلغ یک میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی مبلغ (یک میلیون ریال) طی ۳۶ ماه پس از راه اندازی خط، از طریق قبوض پرداخت کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات در خصوص نحوه اجرایی کردن این مهم، گفت: با توجه به الزامات پروانهای پیشبینی شده برای شرکت مخابرات ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسهیل در دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، سامانه ثبتنام اینترنتی شرکت مخابرات به آدرس www.tci.ir در دسترس است و در این شیوه، احراز هویت متقاضیان هنگام تحویل خط تلفن در محل مشترک انجام میشود.
محمدرضا بیدخام افزود: علاوه بر سامانه ثبتنام اینترنتی متقاضیان خط تلفن ثابت در سطح کشور میتوانند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین در تهران و در سایر استانها از طریق دفاتر پیشخوان دولت برای ثبتنام سرویس تلفن ثابت و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.
وی گفت: شرکت مخابرات ایران علاوه بر واگذاری اشتراک جدید هم اکنون توسعه و بهروزرسانی شبکه دیتا ی خود برای ارائه FTTH ، VDSL، ADSL بر عهده دارد.
مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه بازسازی و نوسازی شبکه در شرکت مخابرات ایران به گونهای برنامهریزی شده که تجهیزات فرسوده و قدیمی با توجه به استانداردهای روز دنیا نوسازی میشود، گفت: این برنامه در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان تلفن ثابت صورت میگیرد، اما هنوز در برخی موارد بسترسازیهای لازم برای واگذاری اشتراک جدید وجود ندارد و باید از فیبر نوری برای این امر استفاده کرد که هزینههای اجرای فیبرکشی داخلی و کابل کشی تا واحد مورد نظر به عهده خود مشترک است و هزینه آن با واگذاری خط جدید متفاوت است.
وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و تحولات آن برای همسو شدن با استانداردهای جهانی، عنوان کرد: رشد این شرکت در سراسر کشور چشمگیر بوده و همواره مشتری مداری و تجربه مشتری را در الویت قرار داده است، به طوری که توسعه فیبر دسترسی FTTH/ B و استفاده از VDSL در کنار بستر ADSL برای تأمین پهنای باند مورد نیاز از طریق اتصال فیبر نوری به منازل (تانوما) در برنامه توسعه شرکت داد تا موجبات توسعه شبکههای ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرا سر کشور را فراهم کند.
بیدخام گفت: این شرکت با پیش رو قراردادن برنامههای توسعهای گوناگون در تمامی مناطق همواره تلاش نموده با ارائه خدمات و محصولات جدید، ضمن حفظ کیفیت و احترام به تجربه مشتری جایگاه برند خود را ارتقا دهد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارائه خدمات به بهترین نحو مهمترین راهکار است، افزود: فعالیتها و دستاوردهای زیرساختی در شرکت مخابرات ایران نشان دهنده پیشرفت و توسعه در این زمینه است گرچه کافی نیست و باید ظرفیت سازی در زمینههای مختلف صورت گیرد.
مهر
ثبت دیدگاه