اقتصادی
| 4 سال قبل

تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر همه زیرساخت ها را برای روستاها ایجاد نماییم ولی منابع درآمد پایدار برای معیشت مردم تامین نشود، باز هم شاهد مهاجرت ها خواهیم بود.

به گزارش گفتمان زاگرس:گودرز امیری امروز بیست و پنجم مهرماه در کمیته محرومیت‌زدایی کنگره شهدای استان با تأکید بر ضرورت تأمین معیشت روستائیان و مناطق محروم استان اظهار کرد: تا زمانی که درآمد پایدار برای مردم فراهم نشود، حتی اگر تمامی زیرساخت‌ها را برای روستاها ایجاد نماییم باز هم شاهد مهاجرت‌ها و به‌تبع آن حاشیه‌نشینی در شهرها و مشکلات خاص آن خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های خوب و خدادادی در لرستان اضافه کرد: توجه به مقوله آموزش روستائیان و عشایر زمینه توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و صنایع‌دستی را فراهم خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه تولیدات خوبی درزمینهٔ کشاورزی به‌ویژه تولید حبوبات و دامپروری در استان وجود دارد تصریح کرد: به دلیل عدم آموزش روستاییان و ضعف در نوع فرآوری، محصولات تولیدی به‌صورت خام از استان خارج و در سایر استان‌ها با قیمت چند برابری به فروش می‌رسد که باید مانع از این کار شویم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: آموزش فرآوری محصولات تولیدی و تشکیل اتحادیه‌های مربوطه به‌عنوان یک ضرورت از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری شود  

وی افزود: کاشت درختان مثمر در اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی، گردشگری، بوم‌گردی و کمپینگ های موقت و سیار و زراعت چوب در مناطق محروم و دورافتاده از موارد اثرگذار در ایجاد درآمد پایدار و کاستن از محرومیت‌هاست.

امیری همچنین خواستار تدوین برنامه همه دستگاه‌ها در جهت محرومیت‌زدایی استان با ذکر اولویت مناطق محروم شد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و هدایت صندوق‌های حمایتی به توسعه مشاغل روستایی در جهت محرومیت‌زدایی از دیگر اقدامات قابل‌توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا گفت: باید کارهای ماندگار با نام و یاد شهدا و ایثارگران به‌عنوان نمونه در طراحی‌های شهری و روستایی انجام پذیرد.

ایرنا