نخبگان همدان در تدوین استانداردهای بین‌المللی مشارکت می‌کنند
26 مهر 1399 - 5:37
بازدید 184
4

مدیرکل استاندارد همدان از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: از این پس نخبه‌های علمی در تدوین و تجدید استانداردهای بین‌المللی و ملی با ما مشارکت می‌کنند. به گزارش گفتمان زاگرس:محمد مددی اظهار داشت: این تفاهمنامه به تازگی در هفته استاندارد با بنیاد نخبگان امضا شد تا از دانش افراد […]

پ
پ

مدیرکل استاندارد همدان از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: از این پس نخبه‌های علمی در تدوین و تجدید استانداردهای بین‌المللی و ملی با ما مشارکت می‌کنند.

به گزارش گفتمان زاگرس:محمد مددی اظهار داشت: این تفاهمنامه به تازگی در هفته استاندارد با بنیاد نخبگان امضا شد تا از دانش افراد نخبه و مخترع در راستای منافع ملی بیشتر و هدفمند بهره‌مند شویم. 

وی اضافه کرد: محصولات تولید شده در استان برای صادرات و مبادله در سطح بین المللی نیازمند استاندارهای مورد تایید کشور مقصد است و نخبه‌های علمی می‌توانند به کمک تدوینگران آمده و در این فرآیند دشوار ما را یاری کنند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: در حال حاضر کارشناسان ما، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان و شرکتهای متخصص در امر تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی سهیم هستند. 

او با بیان اینکه از دانش نخبه‌های علمی علاوه بر تدوین استانداردهای بین المللی در تجدید نظر استانداردهای ملی نیز استفاده می‌کنیم افزود: برخی از واحدهای تولیدی برای تجاری سازی محصولات خود نیاز به بازنگری استانداردهای قبلی دارند که ورود نخبگان می‌تواند راهگشا باشد.

مددی خاطرنشان کرد: همکاری مشترک بنیاد نخبگان و استاندارد می‌تواند حلال مشکلات صنایع باشد و زمینه را برای توسعه و شکوفایی واحدهای تولیدی فراهم سازد.

به گفته مدیرکل استاندارد همدان بر اساس این تفاهم‌نامه نخبه‌ها می‌توانند اختراعات و کالاهای دانش بنیان خود را استاندارد سازی کرده و با برند دلخواه روانه بازارهای داخلی و خارجی کنند.

او یادآوری کرد: استاندارد از آزمایشگاه مرجع برخوردار است و از این پس نخبه‌های علمی می‌توانند از خدمات این مرکز برای تکمیل طرح‌های پژوهشی خود استفاده کنند. 

مددی به برگزاری دوره آموزشی برای اعضای بنیاد نخبگان خبر داد و گفت: به تازگی یک وبینار با موضوع آشنایی با نحوه تدوین استانداردهای ملی برای این جامعه هدف برگزار شد که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت. 

تا پایان امسال ۲۵ استاندارد ملی در زمینه محصولات بومی، صنایع غذایی، فلزی و نساجی در همدان تدوین می‌شود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.