گازرسانی به مرغداری‌ها و گلخانه‌ها رایگان می‌شود
27 مهر 1399 - 13:00
بازدید 123
9

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان به صورت رایگان از نعمت گاز برخودار خواهند شد. به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در سطح ملی اجرا می‌شود و اعتبار کلی آن ۶ هزار میلیارد تومان است که در استان باید برآورد هزینه صورت […]

پ
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان به صورت رایگان از نعمت گاز برخودار خواهند شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در سطح ملی اجرا می‌شود و اعتبار کلی آن ۶ هزار میلیارد تومان است که در استان باید برآورد هزینه صورت گیرد که این طرح به صورت رایگان برای مشترکین انجام‌ شود.

وی عنوان کرد: در این طرح ۱۰ درصد مصرف گاز مشترک کاهش می‌یابد که با عایق‌بندی، نصب رسوب‌گیر و تنظیم مشعل باعث می‌شود فرآیند بهینه‌سازی صورت گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح از محل اعتبارات صرفه جویی مصرف سوخت شرکت گاز اختصاص یافته و از بودجه ملی نمی‌باشد، این طرح توسط صنف شوفاژکار زیر نظر صنعت معدن استان انجام می‌شود و نظارت طرح بر عهده‌ شرکت گاز استان می‌باشد‌.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: این طرح تنها برای مشترکین مسکونی و تجاری انجام می‌شود و برای ادارات اقدامی صورت نگرفته است. 

وی با بیان اینکه این طرح محدودیت زمانی ندارد، اظهار داشت: تا پایان امسال عایق‌کاری ۱۰ موتورخانه انجام می‌شود و تعدادی شناسایی صورت گرفته و باید برای بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت‌نام انجام شود.

گازرسانی به ۳۴ روستا تا بهمن ماه سال جاری

حیدری در خصوص گازرسانی به روستاها  توضیح داد: از ۵۴۶ روستای استان تاکنون ۵۰۹ روستا گازرسانی شده‌اند که ۳۴ روستا در شهرکرد، لردگان و کوهرنگ در دست اقدام است که اعتبار این طرح‌ها ۱۸ میلیارد تومان است و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. هم‌چنین به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا پیمانکار جدید انتخاب شده و تا پایان بهمن‌ماه این ۳۴ روستا گازرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: گازرسانی به گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان به صورت رایگان انجام خواهد شد و باید توسط متقاضیان این تقاضا وجود داشته باشد حدود ۱۶۰ واحد صنعتی، تولیدی در استان وجود دارد که ۱۲۰ واحد از گاز برخودار هستند.

وی اضافه کرد: پتروشیمی لردگان به تنهایی دو برابر مصرف یک روز شهر شهرکرد را گاز، مصرف می‌کند که با اضافه شدن این صنعت، ۱۳.۷ درصد افزایش مصرف گاز در سطح استان را شاهد بودیم.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.