شوراهای اسلامی اکنون به دوران اثرگذاری رسیده است/شوراها باید پاسخگوی توقعات مردم باشند
01 آبان 1399 - 16:51
بازدید 199
3

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: شورای شهر و روستا امروز به سن جوانی رسیده و می‌تواند با فعالیت‌های متعدد در کشور اثرگذار باشد. به گزارش گفتمان زاگرس:محمدرضا صمیمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: ۲۱ سال از عمر فعالیت شورایی در کشور می‌گذرد […]

پ
پ

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: شورای شهر و روستا امروز به سن جوانی رسیده و می‌تواند با فعالیت‌های متعدد در کشور اثرگذار باشد.

به گزارش گفتمان زاگرس:محمدرضا صمیمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: ۲۱ سال از عمر فعالیت شورایی در کشور می‌گذرد و اکنون جوانی است که می‌تواند فعالیت‌های متعددی را در کشور انجام دهد و اثرگذار باشد.

وی افزود: به اعتقاد برخی‌ها، چون شورا در کنار شهرداری کار می‌کند ذیل فعالیت‌های عمرانی است اما شوراها وظایف متعدد دیگری دارند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور خاطرنشان کرد: چهار رکن در کشور باید جلو بروند که اهداف نظام جلو برود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شوراها منتخب مردم هستند باید به توقعات مردم از آنان رسیدگی کرد ضمن اینکه حاکمیت هم یک حدود و قیودی در ساختار کشور تعریف کرده که باید رعایت شود لذا تنظیم این کار برای دفتر شوراها کار سختی است.

صمیمی اذعان کرد: اگر قرار باشد برنامه‌ها و اهداف تحقق پیدا کنیم باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود که ظرفیت همه نهادها در شهر و روستا تا مرکز کشور را شامل می‌شود و این موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما ظرفیتی به نام ائمه جمعه در کشور داریم به نظر می‌رسد شوراها از استفاده از این ظرفیت غافل بوده‌اند که پیشگیری از خیلی موضوعات که امروز برای شوراها و شهرداری‌ها اتفاق افتاده است با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت ممکن می‌شود.

صمیمی گفت: مردم مشکلات خود را به امامان جمعه و جماعت انتقال می‌دهند اگر حلقه اتصال بین شوراها و امامان جمعه وجود داشته باشد خیلی از مشکلات و حواشی خود به خود برطرف شود.

وی اذعان کرد: ائمه جمعه می‌توانند منعکس‌کننده ظرفیت‌ها و نیازهای مناطق و محلات باشند و شوراها با اطلاع کافی از ظرفیت‌ها و مشکلات بهتر می‌توانند در تصمیم‌گیری عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور اضافه کرد: پیشگیری وقتی اتفاق افتاد برای درمان و جراحی هم می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با شرایطی که کشور دارد اقداماتی برای منفعت‌رسانی به مردم انجام دهیم.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.