دستگیری قاچاقچیان کالا در ملایر ۴۲ درصد افزایش یافت
03 آبان 1399 - 9:11
بازدید 118
4

فرمانده انتظامی ملایر گفت: تعداد دستگیرشدگان مربوط به کالای قاچاق در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است. سرهنگ محمدباقر سلگی روز شنبه به مناسبت هفته ناجا در دیدار با مسوول خانه مطبوعات شهرستان ملایر اظهار داشت: در مدت یاد شده شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی دستگیری متهمان جرائم […]

پ
پ

فرمانده انتظامی ملایر گفت: تعداد دستگیرشدگان مربوط به کالای قاچاق در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

سرهنگ محمدباقر سلگی روز شنبه به مناسبت هفته ناجا در دیدار با مسوول خانه مطبوعات شهرستان ملایر اظهار داشت: در مدت یاد شده شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی دستگیری متهمان جرائم مالی و اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بودیم.

وی امنیت را زمینه ساز توسعه اقتصادی دانست و تاکید کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و پلیس در این حوزه خطیر همانند دوران دفاع مقدس، میدان‌دار جهاد و مبارزه با کالای قاچاق است.

فرمانده انتظامی ملایر افزایش بیش از ۴۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف شده در این مدت و کسب رتبه ممتاز استانی نسبت به سایر شهرستان‌های استان همدان، افزایش ۷۰۰ درصدی کشف کلاهبرداری و افزایش ۱۴ درصدی کشف سوخت و فرآورده‌های نفتی قاچاق را نشان از عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با ورود انواع کالاهای قاچاق و مصادیق مربوط به جرائم اقتصادی عنوان کرد.

سرهنگ سلگی همچنین به رشد ۲۰۰ درصدی کشف سرقت‌های منزل، افزایش ۴۵ درصدی کشف سرقت از اماکن خصوصی و ۱۵ درصدی کشف از اماکن دولتی، کاهش ۲۹ درصدی وقوع سرقت موتور سیکلت، افزایش ۴۲ درصدی کشف سرقت لوازم و قطعات خودرو و کاهش ۶۷ درصدی وقوع سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده سرقت احشام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد و کشف سرقت احشام رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر افزایش ۸۳ درصدی پلمب اماکن صنفی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و افزایش ۸۶ درصدی بازرسی از این اماکن، افزایش ۵۴ درصدی کشف جرائم رایانه‌ای توسط پلیس فتا، کاهش ۷۸ درصد جرم قتل و کاهش ۵۰ درصدی نزاع دسته‌جمعی را از دیگر اقدامات پلیس در ۶ ماهه نخست امسال عنوان کرد.

سرهنگ سلگی فرمانده انتظامی ملایر

افزایش ۳۴ درصدی کشف موادمخدر در ملایر

سرهنگ سلگی ادامه داد: در این مدت میزان تصادفات فوتی ۵۰ درصد، تصادفات جرخی ۳۰ درصد، تعداد تصادفات خسارتی ۴۹ درصد، تعداد مجروحان ۲۴ درصد و تعداد متوفیان در تصادفات درون شهری ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی گفت: در تصادفات برون شهری نیز در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد در تصادفات فوتی، ۱۸ درصد در تصادفات جرحی، ۴۴ درصد تصادفات خسارتی، ۲۴ درصد تعداد مجروحان و ۵۱ درصد در تعداد متوفیان کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به افزایش ۳۴ درصدی کشف مواد مخدر تریاک، رشد ۵۵۵ درصدی کشف مواد مخدر هروئین و افزایش ۱۱ درصدی مواد مخدر حشیش در ۶ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.

سرهنگ سلگی بیان کرد: در مدت یاد شده ۶۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در کلانتری‌های شهری (۵۴۳ ارجاع قضایی و ۳۵۲ فقره سازش اجتماعی) نسبت به مدت مشابه سال قبل منجر به سازش شد.

وی اطلاع‌رسانی بیش از ۳۸۰ فقره توصیه‌های انتظامی و اجتماعی و آگاه‌کننده و افزایش ۶۰ درصدی سرکشی‌ها از خانواده معظم شهدا و جانبازان و بهره‌گیری از فیوضات معنوی اسطوره های صبر و مقاومت را از دیگر اقدامات طی ۶ ماهه نخست امسال برشمرد.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: در راستای تلاش هدفمند پلیس برای ارتقای خدمات‌دهی به ارباب رجوع در یگان‌های انتظامی این شهرستان، سه طرح ساختمان آورزمان- یگان امداد، معاونت آماد و تعمیر و تجهیز و خوشایندسازی یگان‌های انتظامی این شهرستان با اعتبار سه میلیارد تومان احداث شد.

سرهنگ سلگی خواستار همراهی و مشارکت بیشتر مردم با پلیس شد و تاکید کرد: شعار امسال هفته ناجا «با هم برای امنیت و سلامت» نام‌گذاری شده و این بدان معنا است که همه ما در مقابل همنوعان‌ خود مسوول هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در این حوزه به‌ویژه مقابله با کرونا و آگاه‌رسانی مردم اظهار داشت: در این شرایط با اتحاد و همبستگی باید برای قطع زنجیره ویروس کرونا تلاش کنیم و مردم هرگز به شایعات بی‌اساس توجه نکنند.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.