۲ توصیه همیشگی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به قضات/انتقاد نگین‌تاجی از تخریب‌ها
07 آبان 1399 - 19:20
بازدید 108
4

رئیس کل دادگستری استان گفت: همواره به قضات استان روحیه اخلاق‌محوری و مردم‌داری را تاکید می‌‌کنم. با حضور امام جمعه شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک، رئیس کل دادگستری استان، دادستان استان، نیروهای قضایی و دادگستری، بخشدار شورای اداری، شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی، شورای حل اختلاف، مدیران ادارات بنیاد شهید، راهداری، منابع طبیعی، محیط […]

پ
پ

رئیس کل دادگستری استان گفت: همواره به قضات استان روحیه اخلاق‌محوری و مردم‌داری را تاکید می‌‌کنم.

با حضور امام جمعه شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک، رئیس کل دادگستری استان، دادستان استان، نیروهای قضایی و دادگستری، بخشدار شورای اداری، شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی، شورای حل اختلاف، مدیران ادارات بنیاد شهید، راهداری، منابع طبیعی، محیط زیست و با حضور خانواده معظم شهدا و مردم شهر قلعه رئیسی مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری چاروسا برگزار شد.

دکتر حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان هم در این مراسم با بیان اینکه در مبارزه با فساد که سیاست دستگاه قضا بوده پای کار هستیم  تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع و اخلاق مداری در دستگاه قضا و دادگستری‌ها پایه گذاری شده و در جلسات خصوصی تاکید داریم که اخلاق مداری و مردمداری بیش از پیش در دستور کار باشد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی در انتصابات دادگستری استان استفاده از انسان‌ها و قضاتی است که غرور نداشته باشند، اخلاق مدار بوده و با مردم باشند، افزود: دستورالعمل های حفظ کرامت انسانی صادر و به تمامی حوزه های ابلاغ شد و باید همه مطالعه و طبق آن انجام وظیفه کنند چرا که اخلاق مدار بودن قاضی بیش از هر چیز می تواند به خود قاضی کمک کند.

وی توجه به نخبگان، روحانیون و ائمه جمعه  را دیگر سیاست دستگاه قضا دانست و افزود: در اتفاقات چند روز گذشته در این منطقه که جای تاسف هم داشت به نیروی انتظامی اهانت شد و یکی از مشخصات پلیس این است که با افراد خاطی هم با روحیه مردمی برخورد می کند و در این اتفاق آنچه که به ما رسانده شد ورود امام جمعه، نخبگان و مسئولین بود که توانستند به ایجاد امنیت کمک کنند.

رئیس دستگاه قضایی استان به حوادث اخیر چاروسا اشاره کرد و گفت: با کسانی که اقدام به توهین و تمرد نسبت به ضابطین قضایی کردند و همچنین با مخلین نظم در فضای مجازی برخورد قاطع می شود.

نگین تاجی یادآور شد: یکی از استان هایی که سلاح در منازل نگهداری می کنند استان ما بوده که خانواده ها باید دقت بیشتری کنند که روزی شاید توسط همین سلاح با عصبانیت یک جوان کار نابخشودنی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به این که در کنار شورای های حل اختلاف در سطح استان شورای‌هایی به نام سفیران صلح که کاری ابتکاری است راه اندازی کردیم خاطرنشان کرد: تا بتوانیم از ظرفیت بزرگان ریش سفیدان و نخبگان برای صلح ذات البین بهتر استفاده کنیم که با کمک همین سفیران صلح در استان توانستیم در چند ماه گذشته ۶قتل را به صلح تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در زمان آیت الله رئیسی مورد تاکید قرار گرفت همین حقوق عامه است که در قانون آمده است و دغدغه امام جمعه محترم کاملا منطقی و قابل تقدیر است که در همین زمینه دستورالعملی هم ارسال شده که دفاع از حقوق عامه است و رئیس دادگستری چاروسا هم باید با پیگیری و دقت بالا و استفاده از اطلاعات کامل به این موارد رسیدگی کند.

نگین تاجی با بیان اینکه برای دفاع از حقوق عامه اصول و قواعدی لازم است که باید رعایت شود بیان کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب هم به آن حساسیت دارد و جزء اصول دوازده گانه مبارزه با فساد است موضوع شفاف سازی است که باید به دنبال تخریب نباشیم که متاسفانه در این استان کم مواردی نداریم که با هدف تخریب گام برداشته می شود.

وی گفت: رئیس دادگستری چاروسا باید دقت کند و با کمک سایر نیروها تا اطلاعات درستی جمع آوری شود تا حق کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه آبروی مردم و مدیران باید اولویت قرار بگیرد ادامه داد: در تحقیقات تمام تلاش بکار بسته شود تا حق کسی ضایع نشود و اگر شاهد مواردی بودید با جدیت طبق قانون با آن برخورد شود.

نگین‌تاجی با بیان این که با واگذاری‌های خلاف قانون و معارضات غیر قانونی برخورد شود گفت: نتیجه این تحقیقات و برخوردها این بود که ۴۰۰ هکتار رفع تصرف کردیم و ۲۵۱ هکتار فسخ قرارداد اراضی واگذاری داشتیم و در چند شهرداری در استان تخلفاتی صورت گرفت و بنا نداریم نام آنها فاش شود برخورد و روانه زندان شدند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات ۴ سال و سه ماه سید سعید سعادت فر تجلیل و حجت الاسلام صادق انصاری پور به عنوان رئیس جدید دادگستری چاروسا منصوب شد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.