اجتماعی
| 4 سال قبل

برای برون‌رفت از مشکلات دولت را حمایت کنیم

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها، تهدیدها و تنگناهای اقتصادی از سوی دشمنان، دولت همچنان روی پای خود ایستاده است و همه باید برای برون‌رفت از مشکلات دولت را حمایت و یاری کنیم.

به گزارش گفتمان زاگرس:ابوالقاسم الماسی روز شنبه در آیین معارفه بخشداران سامن و بخش مرکزی شهرستان ملایر اظهار داشت: در این شرایط سخت وظیفه ما به عنوان کارگزاران نظام این است که طبق فرموده‌های رهبر معظم انقلاب، در یک مسیر و یک جهت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این شرایط را نیز دشوارتر کرده است افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال گرفتن سرمایه مردم از نظام است، باید همراه و هم‌دوش دولت و نظام باشیم تا بتوانیم همچون گذشته نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت برای بهبود معیشت مردم و ارایه خدمات بهتر است تاکید کرد: دولت تدبیر و امید که امروز مورد هجمه و تخریب است، در ۶ سال نخست مسوولیت خود کشور را در شرایط عادی اداره کرد.

الماسی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام تحریم‌ها و فشارهایی بر کشور وارد شد تا دولت با چالش‌هایی مواجه شود، اما با وجود همه مشکلات و تنگناها و البته حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، این اتفاق نیفتاد و دولت همچنان روی پای خود ایستاده است و به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان و همزمانی آن با ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) گفت: یکی از اهداف امام خمینی(ره) مقابله با ظلم ظالمان و استکبار جهانی بود تا نهضت انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: در طول ۴۱ سال گذشته نیز استکبار ستیزی و مقابله با ظلم از مهمترین اهداف و سیاست‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در عرصه‌های مختلف، کشور و نظام بر آرمان‌های خود پافشاری کرده است.

الماسی با تاکید بر اینکه دشمن برای از بین بردن این استقامت و قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت، حیله‌ها و مکرهای فراوانی را به کار برد اظهار داشت: در این عرصه‌ها دشمنان هرگز موفق به شکست ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی نشدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت همیشه هوشیار و بیدار ایران اسلامی باید بدانند که امروز دشمنی‌ها و شیطنت‌های استکبار در شکل جدید خودش به کشور ما تحمیل می‌شود و نباید در هیچ شرایطی وحدت و همدلی خود را از دست دهیم.

بخشداران زمینهساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان به انتخابات آینده اشاره کرد و افزود: انتخابات رخداد مهمی است که اثر مستقیمی بر حوزه‌های مختلف دارد و در این راستا باید با تمام توان انتخاباتی قانون‌مند و بدون حاشیه، با مشارکت و حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

الماسی تاکید کرد: بخشداران نیز همانند دیگر دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید زمینه مشارکت مردم را بیش از گذشته در انتخابات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کار انتخابات شوراهای اسلامی، ثبت‌نام داوطلبان و برگزاری انتخابات در تمامی روستاها کار دشواری است گفت: بخشداران در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان خطاب به بخشداران تاکید کرد: با توجه به وظایف متنوعی که بر عهده دارید، به صورت شبانه‌روزی صادقانه به مردم خدمت کنید.

الماسی نگاه عالمانه به مسایل را از دیگر وظایف مهم بخشداران برشمرد و افزود: نگاه عالمانه مستلزم داشتن دانش، بینش و شناخت و علم مدیریت بخش‌های مختلف و سپس ورود به کار است.

وی شناخت از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان و تسلط بر مسایل بخش و برقراری تعامل و مشارکت بین مردم را از دیگر الزامات برشمرد و بیان‌کرد: بخش‌های این شهرستان ظرفیت‌های مختلفی دارند که بخشداران باید با نگاه تعاملی، با مردم و نهادهای مردمی ارتباط برقرار کرده و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

الماسی همچنین هماهنگی با فرمانداری ویژه ملایر، مثبت‌اندیشی نسبت به مردم، گروه‌ها و جایگاه‌ها، خلاقیت، نوآوری، تلاش شبانه‌روزی و حفظ جایگاه نمایندگی عالی دولت در بخش را از جمله ضرورت‌های بخشداران در اجرای وظیفه خطیر آنان عنوان کرد.

در این آیین «محمد زنگنه» به عنوان بخشدار سامن و «فیروز ملکی» به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی ملایر معرفی شدند.

ایرنا