دستگاه‌های اجرایی، در کار تولید تاخیر و تردید ایجاد نکنند
10 آبان 1399 - 17:32
بازدید 124
5

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز فعایت مرکز اورژانس شبانه‌روزی صنعت گفت: پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، نیاز به فعالیت تیم جهادی شبانه‌روزی دارد تا مشکلات سریعا رفع شوند و در صورت امکان به فردا و پس فردا موکول نشوند. به گزارش گفتمان زاگرس،غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح اورژانس شبانه‌روزی صنعت که امروز (۱۰ […]

پ
پ

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز فعایت مرکز اورژانس شبانه‌روزی صنعت گفت: پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، نیاز به فعالیت تیم جهادی شبانه‌روزی دارد تا مشکلات سریعا رفع شوند و در صورت امکان به فردا و پس فردا موکول نشوند.

به گزارش گفتمان زاگرس،غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح اورژانس شبانه‌روزی صنعت که امروز (۱۰ آبان‌ماه) در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: همه از شرایط و محاصره اقتصادی کشور اطلاع دارند. تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای است که مسئولان آمریکایی اعلام می‌کردند که در مدت سه ماه ایران را به زانو درمی آوردند. آن‌ها تمام راه‌ها و جوانب امر را سخت بستند اما به لطف پروردگار و درایت مسئولان نظام، این امر محقق نشد و تیرشان به سنگ خورده است.

وی افزود: البته به مردم سخت گذشته و معیشت آن‌ها سخت شده است. مردم مشکلات و سختی‌های زیادی را به دوش کشیدند اما تسلیم نشدند؛ این امر محقق نمی‌شد و نمی شود جز با تولید و خلق ثروت.

استاندار خوزستان بیان کرد: شیوع کرونا نیز شرایط را مضاعف کرد و وضعیت نفت نیز شرایط سخت و بدی پیدا کرد اما به علت تنوع تولید و سرمایه‌گذاری کشور و توان داخلی توانستیم شرایط را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه حملات وارد شده همچنان کشور از بین نرفته و کار و تولید ادامه دارد، افزود: تولیدی که این چنین موجب ایستادگی کشور شده به مساعدت‌ها و کمک‌های جدی‌تر و سریع‌تری نیاز دارد. در شرایط عادی، تولید ظرفیت تحمل دارد اما در این شرایط ممکن است یک ضربه آن را از پای دربیاورد بنابراین باید کارهای اورژانسی برای ادامه حیات تولید انجام شود.

شریعتی گفت: برای ادامه اثربخشی، تولید باید مورد حمایت قرار بگیرد و برای حفظ این اثربخشی باید تمهیداتی اندیشیده شود؛ پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، نیاز به فعالیت تیم جهادی شبانه‌روزی دارد تا مشکلات سریعا رفع شوند و در صورت امکان به فردا و پس فردا موکول نشوند زیرا وقفه در روند کار و تولید و فعالیت مجدد، تبعات زیادی دارد.

وی افزود: به منظور تکمیل کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید مراکز فوریت‌هایی نیز راه‌اندازی شوند تا مشکلات، سریع پیگیری و حل شوند و از روند تسریع تعطیلی این واحدها ممانعت شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با تاکید بر لزوم حفظ و جهش تولید، عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با این مرکز فوریت هستند و تاخیر و تردید در مسائل ایجاد نکنند.

وی گفت: بحث ارز نیز تبعات زیادی دارد اما پیشران تولید بیشتر است زیرا موجب می‌شود تولید داخل، رقابت‌پذیر شود و تولیدکنندگان بهتر بتوانند در زمینه جذب مشتری در منطقه ورود کنند.

شریعتی تصریح کرد: جهش تولید باید محقق شود تا شاهد تنوع ارزآوری بیشتر باشیم و کشور سرپا نگهداشته شود و هم از این ویروس منحوس و هم ویروس‌های دنیوی و انسانی رهایی پیدا کنیم. این دشمنان به هر روش ناجوانمردانه‌ای دست می زنند تا کشور تسلیم شود اما ان‌شاءالله آنچه خواست خداوند است پیش بیاید. ما همچنان در این مسیر با عزت، اتکا به خداوند و با همت همه مردم گام برمی‌داریم تا کشور را به سمت توسعه و آبادانی پیش ببریم.

امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به شرایط خطیر کشور، اکنون واحدهای تولید خط مقدم و به نوعی سربازان اقتصادی هستند که باید مشکلات مربوط به آن‌ها در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار بگیرد و به این منظور این مرکز راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. 

وی افزود: در این راستا سه خط تلفن ثابت در نظر گرفته شده و برای رسیدگی به امور واحدهای تولیدی کشیک‌هایی تعیین کرده‌ایم تا مشکلاتی که به صورت تلفنی به ما اطلاع داده می‌شود را بلافاصله پیگیری کنیم.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۶۶۷ مصوبه در ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید داشته‌ایم؛ تاکنون ۶۴۳ پرونده مطرح شده است و ۳۶۸ مصوبه اجرا و ۲۹۹ مصوبه در حال اجرا است. در واقع ۹۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل انجام شده یا در حال انجام است.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.