استاندار : بخش اداری دستگاه‌های خدمات‌رسان کردستان تعطیل شد
11 آبان 1399 - 14:14
بازدید 119
6

استاندار کردستان گفت: با توجه به شدت شیوع کرونا و افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری و با هدف کاهش تردد، بخش اداری دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان از فردا بمدت ۱۰ روز تعطیل شد. به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور فرمانداران […]

پ
پ

استاندار کردستان گفت: با توجه به شدت شیوع کرونا و افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری و با هدف کاهش تردد، بخش اداری دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان از فردا بمدت ۱۰ روز تعطیل شد.

به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها، شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات براساس صلاحدید خود، بخش اداری را تعطیل کرده و فقط اجازه فعالیت به بخش‌های اضطراری و ضروری داده شود.  

وی با بیان اینکه با این کار از مراجعه مردم و تردد و ازدحام در این دستگاه‌ها ممانعت خواهد شد، افزود: مردم برای انجام برخی امور نیازمند حضور در دستگاه‌ها هستند، بنابراین مصوب شد برای جلوگیری از ازدحام مراجعه‌کنندگان، ساعت کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و دفاتر خدمات پیشخوان تا عصر و به صورت ۲ شیفته باشد.

استاندار کردستان خواستار نوبت‌دهی به مردم برای انجام کارهای آنان و شیفت‌بندی نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان در این ۱۰ روز شد و اضافه کرد: مدیران بانک‌ها نیز از ورود مراجعان به صورت جمعی ممانعت کرده و کار مشتریان را به صورت نوبتی و انفرادی انجام دهند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

مرادنیا بر لزوم تلاش دستگاه‌ها برای انجام امور مردم بدون مراجعه حضوری آنان تاکید کرد و یادآور شد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز ثبت‌نام دانشجویان را به صورت آنلاین انجام دهند تا نیازی به حضور آنان و ایجاد ازدحام در مراکز آموزشی نباشد.

وی با بیان اینکه فعلا ورود و خروج مسافر از مرز باشماق بلامانع است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا روز چهارشنبه اقدام به ایجاد آزمایشگاه در مرز باشماق کند تا مسافران ورودی از عراق با جدیت کنترل و از ورود افراد آلوده به کشورمان جلوگیری شود.  

استاندار کردستان از فرمانداران خواست نسبت به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودرو تا اطلاع ثانوی اقدام کنند و گفت: در حال حاضر این کار فقط در سنندج و به صورت نوبت دهی اینترنتی انجام می‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه در شرایط بسیار سختی قرار داریم و به همکاری مردم و دستگاه‌ها بیش از گذشته نیاز داریم،  افزود: بخشی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند که این تهدیدی برای سلامت خود و دیگران است.

وی بر لزوم عدم برگزاری نماز جمعه و جماعات و مراسم عروسی و عزا در شرایط کنونی تاکید کرد و یادآور شد: رسانه‌ها و سمن‌ها باید در راستای آگاه‌سازی مردم جدی تر از گذشته تلاش کنند.

مرادنیا تاکید کرد: در صورت بی‌توجهی مردم و بحرانی تر شدن اوضاع، ناچار به تعطیلی تمام شهرها و همه مشاغل خواهیم بود که این کار به ضرر خود مردم است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.