مهران و دهلران دو کانون بحرانی گرد و غبار در ایلام
15 آبان 1399 - 11:13
بازدید 343
9

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: دو کانون بحرانی گرد و غبار در شهرستانهای مهران و دهلران شناسایی شده است. به گزارش گفتمان زاگرس:غلامرضا ابدالی  گفت: گرد و غبار بر روی جنگل‌ها، محصولات کشاورزی، مرغداری‌ها، صنایع دامداری و… تاثیر منفی گذاشته و سبب کاهش تولید و آسیب به اقتصاد می‌شود. وی افزود: در […]

پ
پ

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: دو کانون بحرانی گرد و غبار در شهرستانهای مهران و دهلران شناسایی شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:غلامرضا ابدالی  گفت: گرد و غبار بر روی جنگل‌ها، محصولات کشاورزی، مرغداری‌ها، صنایع دامداری و… تاثیر منفی گذاشته و سبب کاهش تولید و آسیب به اقتصاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات برآورد خسارت گرد و غبار  به ۵ استان کشور از جمله ایلام از طریق سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در این راستا اطلاعات اولیه بحث برآورد خسارت گرد و غبار استان در اختیار محققین این حوزه قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: هم اکنون کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار استان در شهرستان مهران و دهلران  شناسایی شده است.

ابدالی بیان داشت: پدیده گرد و غبار صرفا یک مشکل زیست محیطی نیست بلکه مشکلی است که علاوه بر محیط زیست به اقتصاد استان ایلام لطمه وارد کرده است.

وی گفت: هم اکنون در سطح استان ۸ ایستگاه سنجش گرد و غبار فعال است که از این تعداد ۲ ایستگاه در شهر ایلام نصب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود: یکی از این ایستگاه‌ها علاوه بر آنالیز گرد و غبار، گازهای دیگری همچون مونوکسید و ازون و دیگر گازهای شاخص را نیز اندازه گیری می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.