استاندار همدان: حضور مبتلایان به کرونا در اجتماع جرم است
24 آبان 1399 - 14:47
بازدید 133
7

استاندار همدان گفت: حضور مبتلایان به کرونا در اجتماع جرم است چرا که منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا رو به افزایش است تاکید کرد: مبتلایان به کرونا و افراد مشکوک نباید در جمع […]

پ
پ

استاندار همدان گفت: حضور مبتلایان به کرونا در اجتماع جرم است چرا که منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا رو به افزایش است تاکید کرد: مبتلایان به کرونا و افراد مشکوک نباید در جمع و دورهمی‌ها حضور یابند چرا که موجب شیوع بیماری می‌شوند.

وی اظهار داشت: افراد مبتلا به ویروس کرونا باید از جمع جدا شده و در قرنطینه خانگی به سر ببرند چرا که حضور آنها در بین مردم موجب گسترش بیماری می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: برخی از مبتلایان به کرونا به این موضوع مهم بی‌توجهی کرده که این اقدام آنها از منظر قانونی جرم است و باید دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت این موضوع مهم را در اذهان عمومی نهادینه کند.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از حضور افراد کرونایی در اجتماع، بالا رفتن آمار تست ها و بیان سریع نتیجه آزمایش به بیماران است.

شاهرخی افزود: در صورت آگاهی زودهنگام افراد از ابتلا به کرونا در مراحل اولیه و اقدام برای درمان، به طور حتم در اجتماع حضور نیافته و منجر به سرایت بیماری به ده‌ها تن دیگر نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: به دنبال اعمال محدودیت برای فعالیت اصناف از ساعت ۱۸؛ بازاریان و کسبه همکاری خوبی در اجرای این طرح کردند بازرسان نیز حضور توام با اقتدار و برخورد همراه با ادب و احترام با صنوف داشتند.

استاندار همدان با بیان اینکه بیشتر صنوف مصوبات ستاد کرونا را رعایت کردند گفت: با توجه به گسترش و جهش ویروس کرونا و بالا رفتن سرعت انتشار آن به نسبت اپیدمی نخست این بیماری، می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی تلاش کنند.

شاهرخی اظهار داشت: قرار است محدودیت های جدیدی بر اساس وضعیت هر شهرستان ابلاغ و اعمال شود که هدف از اعمال این محدودیت ها افزایش حساسیت مردم نسبت به این ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی بیان کرد: پیش نویس طرح آماده و بر اساس آن شهرستان ها و مجری طرح مشخص می‌شود در این میان از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود وضعیت ۱۰ شهرستان را احصا کرده تا بتوان مقدمات اجرای طرح را در حوزه اجتماعی و سیاسی تا هفته آینده مهیا کرد.

استاندار همدان ادامه داد: مردم باید بدانند که ویروس همچنان وجود دارد و با توجه به اینکه تاکنون دارو و واکسن قطعی پیدا نشده تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شاهرخی گفت: بیش از ۹۲ درصد افراد بستری به علت حضور در مجالس، تجمع و دورهمی های خانوادگی، عروسی و عزا به این ویروس مبتلا شدند بنابراین برای کاهش این آمار باید با شیوه های مختلف مردم را از حضور در مراسم و اجتماع منع کرد.

وی اظهار داشت: برخی افراد با وجود اینکه از این بیماری و راه های انتقال آن آگاهی دارند اما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید با این افراد نیز با تدبیر برخورد و آنها را ارشاد کرد.

وی بیان کرد: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند بنابراین از تلاش پرسنل این مجموعه و کادر درمان اقدام لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز امروز دراین جلسه گفت که ۲۰ هزار و ۷۹۲ تن در این استان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این تعداد شامل هفت هزار و ۸۹۸ تن بستری مثبت و ۱۲ هزار و ۸۳۱ نیز بیمار سرپایی می شوند.ر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که با فوت ۴۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

«سیما سادات لاری» روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۵۰۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.