استاندار: پالایشگاه آناهیتا از کرمانشاه رفتنی نیست
29 آبان 1399 - 15:56
بازدید 142
6

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: پروژه احداث پالایشگاه پتروپالایش آناهیتا به هیچ عنوان از کرمانشاه به استان دیگری منتقل نمی‌شود و روند احداث آن به زودی آغاز خواهد. به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به تازگی برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: پروژه احداث پالایشگاه پتروپالایش آناهیتا به هیچ عنوان از کرمانشاه به استان دیگری منتقل نمی‌شود و روند احداث آن به زودی آغاز خواهد.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به تازگی برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر امکان انتقال پروژه پالایشگاه آناهیتا به استان دیگر مطرح کردند که این موضوع در واقع امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه این مطلب از سوی یکی از مدیران پروژه مطرح شده بود، گفت: شخصی که این مطلب را مطرح کرده است نسبت به پروژه آگاهی چندانی ندارد از این رو با مدیر بالادست او صحبت کردیم و تذکرهای لازم را دادیم.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی تواند پالایشگاه آناهیتا را از کرمانشاه به جای دیگری ببرد، عنوان کرد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است و انتقال آن به جای دیگری معنی ندارد.
بازوند یادآور شد: باتوجه به جانمایی های انجام شده این پروژه قرار است از محصولات پالایشگاه نفت عنوان خوراک اولیه استفاده کند از این رو نمی توان آن را به استان دیگری که از پالایشگاه دور است، منتقل کرد.
وی افزود: پروژه پالایشگاه آناهیتا پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی سرانجام امسال تعیین تکلیف شد و اکنون درحال تجهیز کارگاه آن به منظور آغاز عملیات اجرایی است.
طرح احداث پالایشگاه آناهیتا دی ماه سال ۱۳۸۵ در نخستین سفر استانی هیات دولت نهم به کرمانشاه تصویب شد و موجی از شادی را به این استان بیکار آورد.
قرار شد در چهار سال از دل بیابان ۵۷۱ هکتاری در کیلومتر ۱۵ بزرگراه کرمانشاه – همدان پالایشگاه مدرن ۱۵۰ هزار بشکه‌ای بیرون بیاید؛ در عمل اما کار از مکان‌یابی طرح، خریداری زمین و فنس کشی نیمه‌کاره فراتر نرفت.
تا سال ۹۴ جز در سخنرانی‌ها هیچ حرفی از آناهیتا نبود تا اینکه علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهم شهریور همین سال در سفر به کرمانشاه پشت لودر نشست و خواب ۹ ساله بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری تاریخ کرمانشاه را پاره کرد.
قرار شد این پالایشگاه بین ۳۰ تا ۳۶ ماه بعد به بهره برداری برسد اما این وعده ثمر نداد و روزنه‌های امید مردم کرمانشاه با خورشید دهم شهریور غروب کرد و آناهیتا دوباره به خوابی عمیق فرو رفت تا اینکه اکنون بار دیگر امیدها برای ایستادن آناهیتا زنده شده است.
استان کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.
کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.