فرمانداران نسبت به آماده‌سازی نقاهتگاه و قرنطینه محله اقدام کنند
03 آذر 1399 - 16:50
بازدید 117
9

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح محله‌محور مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا، فرمانداران شهرستانهای ۱۰ گانه استان نسبت به آماده‌سازی نقاهتگاه ها و قرنطینه محله همکاری و اقدام کنند. به گزارش گفتمان زاگرس:جعفر مردانی روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با شیوع  ویروس کرونای […]

پ
پ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح محله‌محور مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا، فرمانداران شهرستانهای ۱۰ گانه استان نسبت به آماده‌سازی نقاهتگاه ها و قرنطینه محله همکاری و اقدام کنند.

به گزارش گفتمان زاگرس:جعفر مردانی روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با شیوع  ویروس کرونای این استان افزود: طرح بسیج محله محور تحت عنوان حاج قاسم سلیمانی که با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود با راهکارهای مراقبتی، حمایتی و نظارتی می تواند نقش مهمی در مهار و کاهش شیوع کرونا ایفا کند.
وی ادامه داد: فرمانداران و سایر دستگاه‌های مسئول در اجرای هرچه بهتر این طرح مشارکت و همکاری کنند و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.
مردانی در ادامه با تاکید بر رعایت کاهش کارمندان دستگاه‌ها و نهادها در شهرهای قرمز به یک سوم و در شهرهای نارنجی به یک دوم، تصریح کرد: نیروهای شرکتی هم شامل این طرح می‌شوند و باید آنها نیز همانند نیروهای رسمی و پیمانی دورکاری کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عامل حدود ۷۰ درصد شیوع کرونا در استان تجمعات خانوادگی و مراسم‌های ترحیم و عروسی است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حضور مداحان زیر مجموعه خود در این مراسمات نظارت بیشتری داشته باشند.
مردانی نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری را از دیگر ضروریات مهار شیوع کرونا دانست و گفت: مواردی مبنی بر تخلف ناوگان برون شهری مبنی تخطی از مصوبه ۵۰ درصد ظرفیت گزارش شده که می طلبد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به نظارت‌ها اهتمام بیشتری به کار گیرد.
وی با بیان اینکه ۹۰ اصناف چهارمحال و بختیاری طی ۲ روز ابتدایی از اجرای محدودیت‌های آذرماه، همراهی داشته‌اند، افزود: امید است با همین همراهی و مشارکت مناسب طی ۲ هفته بتوان در قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا گام اساسی برداشته شود.
به گزارش ایرنا، از روز شنبه اول آذر فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار و رسته‌های شغلی سه و چهار نیز در سایر شهرستان‌ها تعطیل شده است.
بر اساس این مصوبه فعالیت مشاغلی نظیر کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی شامل مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر، حمل و نقل درون‌شهری، ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی، مراکز تولید و عرضه فراورده‌های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی و اورژانس، داروخانه‌ها، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‎بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و برخط، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه‌های صنعتی مانند جوشکاری و تراشکاری، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها بلامانع است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.