اقتصادی
| 4 سال قبل

۸۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی لردگان به خارج از کشور صادر می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی لردگان از بزرگترین پروژه‌های پتروشیمی در کشور است‌، گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد مصارف داخلی دارد.

به گزارش گفتمان زاگرس:اقبال عباسی ششم آذرماه در آئین افتتاح شرکت کود شیمیایی اوره در شهرستان لردگان با بیان اینکه این واحد تولیدی در اوج تحریم‌ها به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته این واحد با مشکلات بسیاری در حوزه واردات تجهیزات، تبادل ارز، مشکلات گمرکی و استفاده از توان متخصصان خارجی روبرو بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: واحد پتروشیمی لردگان با استفاده از ظرفیت متخصصان و تکنسین‌های بومی چهارمحال و بختیاری و کشور باوجود تحریم‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی لردگان از بزرگترین پروژه‌های پتروشیمی در کشور است‌، گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد مصارف داخلی دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: متخصصان و تکنسین‌های داخلی ثابت کردند تحریم و کرونا تاثیر چندانی در انجام ماموریت‌های آن‌ها ندارد، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس ایثارگرانه در میدان بودند، امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی در میدان عمل هستند و اجازه نمی‌دهند دشمنی دشمنان خللی در  کار آن‌ها وارد کند.

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با هدف تولید کودهای شیمیایی بر پایه اوره به‌ منظور توسعه کشاورزی و خودکفایی با استفاده از توان بخش خصوصی در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در مردادماه سال ۸۷ تاسیس و به ثبت رسید.

این شرکت در سه فاز به بهره‌برداری رسیده است که شامل واحدهای یوتیلیتی( برق، بخار، ازت، سیستم خنک‌سازی و هوا) آمونیاک با ظرفیت ۶۷۷ هزار تن در سال و اوره با ظرفیت ۱۰۷۳ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده است.

ایسنا