تردد در محورهای کوهستانی کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است
07 آذر 1399 - 6:39
بازدید 144
4

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان از جمله گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است. به گزارش گفتمان زاگرس:دانش زندی اظهار داشت: محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون […]

پ
پ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان از جمله گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش گفتمان زاگرس:دانش زندی اظهار داشت: محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون با اختلال تردد مواجه اند شامل دیواندره – سقز، سقز – بانه، سقز – مریوان، سقز – بوکان، سروآباد – هورامان – پاوه است.
وی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج – دیواندره، سنندج – همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده داریم.
زندی یادآور شد: به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز – دیواندره و سقز – بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: شب گذشته در راه‌های اصلی ۱۲۴ راهدار با ۶۸ دستگاه ماشین، چهار هزار ۸۵۶ کیلومتر باند برف روبی و در راه‌های روستایی نیز هفت راهدار با استفاده از ۶ دستگاه خودرو، ۲۲۰ کیلومتر برف روبی انجام دادند.
رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شب گذشته بیش از ۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند و ۴۰ نفر نیز در راهدار خانه‌ها اسکان یافتند، گفت: سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ برای اعلام وضعیت راه‌های ارتباطی در خدمت مردم است.
طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تا صبح رو دوشنبه ادامه دارد.
طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.
در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.