تمام ظرفیت‌های سپاه برای کمک به‌ مبتلایان به کرونا به کارگیری شد
07 آذر 1399 - 6:46
بازدید 109
7

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور گفت: تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سپاه با آرایش جدید و همه جانبه، عملیاتی و در راستای بسیج همگانی و تلاش جهادی به ارایه خدمات درمانی موردنیاز به مبتلایان ویروس کرونا به کارگیری شد. به گزارش گفتمان زاگرس:سرهنگ «علی اصغر آله دانه»در خصوص نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و […]

پ
پ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور گفت: تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سپاه با آرایش جدید و همه جانبه، عملیاتی و در راستای بسیج همگانی و تلاش جهادی به ارایه خدمات درمانی موردنیاز به مبتلایان ویروس کرونا به کارگیری شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:سرهنگ «علی اصغر آله دانه»در خصوص نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی به خصوص در مناطق محروم اظهار داشت: به گفته رهبر انقلاب بسیج در همه عرصه ها آزمون صداقت خود را پس داده است.


وی گفت: در عرصه دفاعی بدون داشتن روحیه انقلابی و جهادی، فتح و پیروزی میسر نبود و بسیجیان با شجاعت و مقتدرانه در وسط میدان با دشمن بعثی جنگیدند و مزد زحمات خود را نیز گرفتند.
او ادامه داد: امروز هم می بینیم که پیشقراولان کشور که در خط مقدم دفاع از کشور و مردم قرار دارند از بسیجیان مخلص و جان برکف هستند.
آله دانه، با اشاره به کارنامه درخشان بسیجیان در جریان زلزله سرپل ذهاب و سیل غرب کشور گفت: حضور به موقع نیروهای بسیجی در آن زلزله هولناک، بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار، کمک به مجروحین، اسکان مردم، ایجاد سرپناه موقت، توزیع چادر، موادغذایی و ساخت منازل از مهمترین اقدامات بسیج در جریان زلزله بود.
وی افزود: بسیج برای ارایه خدمت در عرصه های مختلف و به خصوص سازندگی در نقاط محروم با هدف کم کردن فاصله ‌طبقات اجتماعی و  تحقق عدالت اجتماعی به صورت خستگی ناپذیر تلاش و کوشش کرده و این جهاد خدمت رسانی نیز همچنان ‌ادامه دارد.
فرمانده سپاه کنگاور در ادامه در پاسخ به این سوال که با ورود بسیج به دهه پنجم فعالیت خود فکر می کنید چه عرصه هایی بیش از گذشته نیاز به فعالیت نیروهای بسیجی ‌دارد؟ گفت: با توجه به هجمه های دشمن در عرصه های اقتصادی، تحریم های ظالمانه که معیشت مردم را هدف گرفته است و همچنین عرصه جریان فرهنگی که تهدیدهای فضای مجازی نمونه بارز است، برنامه ریزی راهبردی برای این هجمه ها انجام شده است.
وی با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم، تصریح کرد: گروه‌های جهادی سالها است کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند و در عرصه فضای مجازی که به تعبیر مقام معظم رهبری به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و باید با راهبردی قدرتمندی ورود کنیم.
سرهنگ آله دانه، فضای مجازی را به لبه تیز یک شمشیر بُرنده تشبیه کرد که هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت که متاسفانه تاکنون لبه تهدید و بُرنده این شمشیر نمایان تر بوده ولی با کمک متخصصان بسیجی در عرصه فضای مجازی بصورت جدی به این مسئله ورود کرده ایم.  
وی همچنین در پاسخ به این سوال که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بسیج را یک تفکر و سلوک انقلابی می دانند، از دید شما این فرمایش در عصر امروز ‌چگونه باید عملی شود؟ بیان کرد: بسیج یک مدرسه، مکتب و یک تفکر است و با شهادت سردار دلها، رهبر انقلاب اقدام حاج قاسم را یک مکتب معرفی کردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور ادامه داد: تفکر بسیجی برگرفته از نهضت عاشورای حسینی و آمیزه های دینی ما مسلمانان است که باید برای نسل های جدید تبیین و تشریح شود.  
آله دانه، همچنین در پاسخ به این سوُال که با توجه به شرایط کرونایی در کشور نقَش بسیج در ۹ ماه گذشته چه بوده و آیا توانسته است از این آزمون سربلند بیرون ‌بیاید؟ بیان کرد: بسیجیان جزء نخستین گروه‌هایی بودند که در میدان مبارزه با کرونا حضور پیدا کردند و با تهیه الکل و ساخت لباس و ماسک سعی کردند تا مایحتاج اولیه بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و سپس جامعه را تامین کنند. همچنین گروه های بسیج محلات در اکیپ‌های مختلف به میان جامعه آمدند و با ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های پرتجمع، شهرداری‌ها را این مسیر یاری کردند.
وی افزود: در این ایام بحرانی باید همه امکانات را بسیج کنیم تا در شرایط کنونی هم از سختی‌های مردم بکاهیم و هم برای پیشبرد نظام اسلامی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قله تمدن‌سازی برای الگوی بشری نام بردند، قدم برداریم.

او همچنین از آغاز طرح عملیاتی قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان کنگاور خبر داد و اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با شعار «هر خانواده، یک پایگاه سلامت» به صورت محله محور و خانواده محور در این شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به آمار مشخص مبتلایان به کرونا بسیج و سپاه با خدمات ارزشمند و ارزنده خود از طریق پایگاه های مقاومت محلی و خانه های بهداشت محله، مردمی را که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، به صورت کمک های مؤمنانه و خدمات بهداشتی و درمانی ارایه خدمات خواهند داد.
آله دانه افزود: در ذیل قرارگاه سردار حاج قاسم سلیمانی چهار کمیته حمایت و قرنطینه، رهگیری و مراقبت، آموزش و پایش و نظارت قرار داشته و کمیته عملیاتی محله محور نیز با سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت مجزا به عنوان بازوی اجرایی مصوبات که در قرارگاه عملیاتی صورت می گیرد، این کمیته را اجرا خواهد کرد.
تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، نهادی را پدیدآورد که مردم پایه بودن آن مهمترین ویژگی آن محسوب می شود و همین خصوصیت این نهاد را ماندگار و ارزشمند کرده است.
بسیج مدت کوتاهی پس از شکل‌گیری وارد مهمترین میدان حضور خود یعنی هشت سال دفاع مقدس شد و با ایثارگری و جانفشانی کم نظیر، متجاوزان بعثی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
پس از اتمام جنگ تحمیلی، حضور بسیج در عرصه‌های مختلف افزایش یافت و در تمامی بحران ها و مقاطع حساس کشور که نیاز به این نیروی بی ادعا، ایثارگر و موفق بود، پیشتاز خدمت به نظام جمهوری و اسلامی بوده است.
۳۰ آبان‌ ماه تا پنجم آذرماه در تقویم ملی به عنوان هفته و پنجم آذرماه به عنوان روز بسیج نامگذاری شد.
کنگاور از نظر شیوع کرونا در فهرست شهرهای قرمز است.
کنگاور با ۲ شهر، ۸۵ روستا و جمعیتی افزون بر  ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق استان کرمانشاه واقع است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.