ناوگان راهداری کرمانشاه فرسوده است/ برخورداری راهداری تنها از ۳۰ درصد استانداردها
09 آذر 1399 - 5:04
بازدید 104
8

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاهبا اشاره به فرسوده بودن ناوگان راهداری کرمانشاه گفت: راهداری تنها از ۳۰ درصد استانداردها برخوردار است. یه گزارش گفتمان زاگرس:فریبرز کرمی با اشاره به طرح‌ زمستانی راهداری اظهار داشت: طرح زمستانی از یکم دی ماه آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه ۴۴ تیم راهداری زمستانی […]

پ
پ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاهبا اشاره به فرسوده بودن ناوگان راهداری کرمانشاه گفت: راهداری تنها از ۳۰ درصد استانداردها برخوردار است.

یه گزارش گفتمان زاگرس:فریبرز کرمی با اشاره به طرح‌ زمستانی راهداری اظهار داشت: طرح زمستانی از یکم دی ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ تیم راهداری زمستانی در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برفگیر استان مستقر هستند عنوان کرد: امسال بیش از ۴۷ هزار تن شن و نمک تهیه و در نقاط مختلف دپو شده است.

کرمی با بیان اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری آماده شده‌اند گفت: بخش زیادی از ناوگان راهداری معیوب هستند اما برنامه‌ریزی‌ها طوری است که بیشتر از ماشین‌آلات و تجهیزات از نیروها استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: از نظر تجهیزات و امکانات راهداری زمستانی کمتر از ۳۰ درصد از استانداردهای راهداری برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید

کرمی گفت: معمولاً هر ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر یک اکیپ کامل طرح زمستانی ماشین‌آلات نیاز است، اما این میزان در استان کرمانشاه به ازای هر ۱۶۰ کیلومتر یک اکیپ آن هم به صورت ناقص است.

وی افزود: امروز از نظر فقر ماشین‌آلات، معیوب بودن و فرسوده بودن در تنگنا قرار داریم و هرچند وضعیت موجود ارتقا پیدا کرده اما هنوز جای کار دارد. 

کرمی با بیان اینکه وضعیت اعتباری راهداری مناسب نیست و برای تأمین لاستیک در فروشگاه‌ها از اعتبار شخصی استفاده می‌شود عنوان کرد: نخستین دستگاه در هر بحرانی از جمله سیل و زلزله راهداری بوده است و ناوگان طی دو سال گذشته به دلیل استفاده بیش از حد فرسوده شده‌اند و جوابگو نیستند.

وی با اشاره به اینکه در بازار به دلیل بدهی ۱۰ میلیارد تومانی به ما قطعات نمی‌فروشند گفت: هرچند مسئولان در این زمینه کمک کرده‌اند اما برای رفع مشکلات کافی نیست. 

کرمی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر هنوز خاکی است افزود: بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌ها نیازمند روکش آسفالت است و در مجموع ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح راه‌ها نیاز است در حالی که سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس استانداردها پنج تا ۱۵ درصد هزینه ساخت برای نگهداری تخصیص داده می‌شود اما اکنون در استان حدود دو درصد است گفت: با این شرایط راه‌ها باید اولویت‌بندی شوند و از طرفی به جای روکش آسفالت به لکه‌گیری روی آورده‌ایم. 

تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.