دانشگاه نبض پویایی و نشاط سیاسی جامعه است
11 آذر 1399 - 15:20
بازدید 174
7

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، دانشگاه را نبض پویایی و نشاط سیاسی جامعه دانست و گفت: هرچه این نبض با قدرت و سرعت جریان داشته باشد تحرک و مشارکت در جامعه بیشتر می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:«حسین خوش اقبال» روز سه شنبه در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه که به شکل […]

پ
پ

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، دانشگاه را نبض پویایی و نشاط سیاسی جامعه دانست و گفت: هرچه این نبض با قدرت و سرعت جریان داشته باشد تحرک و مشارکت در جامعه بیشتر می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:«حسین خوش اقبال» روز سه شنبه در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ابراز خرسندی از پیش قدمی دانشگاه‌ها در گرامیداشت سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو تاکید کرد: اهتمام به این مناسبت به تقویت روحیه نشاط و محرک فعل سیاسی در دانشگاه‌ها می انجامد.

وی به همراهی جنبش دانشجویی با قیام انقلاب اسلامی و پیش‌قدمی در دفاع از کشور در جنگ اشاره کرد و گفت: در دوران سازندگی و عرصه های مدیریتی نیز دانشجویان نقش موثری داشتند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه «دانشگاه‌ها کارخانه های تولید فکر، نظریه و بلندگوهای مطالبه گری هستند»  افزود: غیبت دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی در عرصه های سیاسی و مطالبه گری منتج به یکنواختی و ناامیدی جامعه        می‌شود.

خوش اقبال با بیان اینکه توقع از اساتید و دانشجویان مشارکت فعالانه در روند توسعه ای استان و نقد و نظر تصمیمات و اقدامات است، افزود: از آنجایی که نقد دانشگاهیان با پشتوانه علمی و مطالبه گری صادقانه همراه است می تواند بسیار راهگشا و امیدبخش باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها تصریح کرد: فضای گفت و گو، میزهای هم اندیشی و تریبون های مطالبه گری در دانشگاه‌ها باید احیا شود.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به شاخص ها و اقدامات صورت گرفته در توسعه کرمانشاه اظهار داشت: از دانشگاه‌ها توقع می رود که دغدغه مندانه بنای گفت و گو بر سر موضوع توسعه پایدار را در استان بگذارند و با نتیجه گیری های علمی خود تصمیم گیران را از راه آزمون و خطا بازدارند.

خوش اقبال با تاکید بر اینکه هر پایان نامه، تحقیق علمی و پژوهشی باید راه حلی برای برداشتن موانع و مشکلات استان باشد،  افزود: توقع می‌رود میزهای گفت و گو و نشست های هم اندیشی مسوولان و مدیران با دانشگاهیان با موضوع توسعه استان بار دیگر احیا شود.
وی ادامه داد: می طلبد که جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در عرصه های مدیریتی تقویت شود و رابطه میان آموزش و توسعه مستمر و هدفمند برقرار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به ظرفیت کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در استان تاکید کرد: دانشگاه آزاد در کرمانشاه با دربرگیری ۳۲ درصد دانشجویان استان بیشترین دانشجو را دارد و از این ظرفیت باید برای مشارکت در توسعه و هم اندیشی در مسایل استان بهره برداری شود.

وی با اشاره به رقم خوردن اتفاقات مثبت در استان، کاهش بیکاری، رشد سرمایه گذاری به ویژه در بخش خارجی را از جمله آنها برشمرد و اضافه کرد: با تدوین سند اشتغال استان در سال گذشته سه درصد و برای سال ۹۹، ۵/۲ درصد کاهش بیکاری هدف گذاری شد که محقق شده است.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به بحران کرونا تاکید کرد: با وجود این بیماری جهان شمول و تحریم های ظالمانه، دولت در استان برنامه های خود را پیش برده و تلاش می شود تا دقیقه آخر مسوولیت وظیفه خود را انجام دهیم.

خوش اقبال با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت های ۲ هفته ای ستاد مدیریت کرونا از دانشجویان و اساتید درخواست کرد که برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت جامعه، مشارکت علمی و پررنگی داشته باشند.

در این نشست که مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه نیز حضور داشت چند تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی ارتباط با مدیران، استفاده از تحقیقات علمی و پژوهشی و چاره اندیشی برای مسایل استان را بیان داشتند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یکصد هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی و خصوصی است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.