افزایش ۱۸ درصدی صادرات استان همدان در سال جاری
15 آذر 1399 - 5:00
بازدید 125
11

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد ۱۸ درصدی ارزش صادرات کالا و محصولات تولیدی استان به رغم تحریم‌های ظالمانه و همچنین همه گیری کرونا در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. به گزارش گفتمان زاگرس:حمیدرضا متین اظهار داشت: دراین مدت ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن […]

پ
پ

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد ۱۸ درصدی ارزش صادرات کالا و محصولات تولیدی استان به رغم تحریم‌های ظالمانه و همچنین همه گیری کرونا در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:حمیدرضا متین اظهار داشت: دراین مدت ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا به ارزش ۸ ۹ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.
وی، ارزش محصولات صادراتی استان همدان در هشت ماه نخست سال گذشته را ۷۵ میلیون و ۴۹۷ دلار اعلام کرد. 
وی افزود: کالاهای صادراتی شامل انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، معدنی و صنایع دستی بوده که از طریق گمرک استان همدان به ۳۶ کشور در نقاط مختلف جهان ارسال شده است.

متین با بیان اینکه مواد پتروشیمی و شیمیایی سهم ۵۵ درصدی در صادرات استان همدان دارد، گفت: صادرات این محصولات تولیدی در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار ارزآوری برای استان و کشور داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: صادرات ۷۲ قلم تولیدات صنعتی و خوراکی استان نیز در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار ارزش داشته که موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی به ترتیب بیشترین و مهمترین محصولات این گروه محسوب می‌شود.

به گفته وی، در این مدت چهار میلیون و  ۲۴۷ هزار دلار محصول معدنی نیز از استان همدان صادر شده که فروسیلیس مهم ترین ماده معدنی صادراتی است به نحوی که بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی مشتری دائمی آن هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.