همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های چهارمحال و بختیاری الزامی است
16 آذر 1399 - 10:48
بازدید 117
6

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش برف در بیشتر جاده‌های استان در روز یکشنبه شانزدهم آذرماه گفت: همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ در جاده‌های استان الزامی است. به گزارش گفتمان زاگرس؛سیدغلامعلی نوربخش افزود: هم‌اکنون بارش برف در تمام محورهای استان به جزء محور سامان و محور لردگان به […]

پ
پ

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش برف در بیشتر جاده‌های استان در روز یکشنبه شانزدهم آذرماه گفت: همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ در جاده‌های استان الزامی است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛سیدغلامعلی نوربخش افزود: هم‌اکنون بارش برف در تمام محورهای استان به جزء محور سامان و محور لردگان به یاسوج که هنوز بارش‌ها باران است، شروع شده است.

وی اظهار داشت: در برخی جاده‌ها به خصوص در شهرستان کوهرنگ برف بر روی جاده نشسته و بسته شدن زنجیر چرخ الزامی است. 

نوربخش افزود: در صورتی که خودروها از زنجیرچرخ استفاده نکنند، پلیس راه، از ادامه حرکت آنان جلوگیری می‌کند و همراه نداشتن زنجیرچرخ جریمه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در روزهای بارانی و برفی به دلیل خروج  از جاده و واژگونی خودرواست، افزود: داشتن سرعت مطمئنه، نداشتن عجله و شتاب در رانندگی و داشتن فاصله طولی مناسب با خودورهای جلوی، باید در رانندگی هنگام بارش برف و باران در جاده‌ها رعایت شود.

نوربخش به رانندگان تاکید کرد تا قبل از انجام سفر و یا عبور و مرور در جاده‌ها، نقص فنی خودرو، عاج لاستیک و برف پاکن به ویژه در وسایل نقلیه عمومی را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بارش برف به تناوب تا اوایل روز دوشنبه در سطح استان به خصوص در کوهرنگ و مناطق شمالی و ارتفاعات استان،  وزش به نسبت شدید باد به خصوص در لردگان ، مالخلیفه و بروجن و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

با خروج تدریجی سامانه برای دوشنبه و به‌ خصوص سه‌شنبه کاهش دما و در برخی مناطق مه انتظار می‌رود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.