استان ها
| 4 سال قبل

بیشتر مبتلایان”کرونا” مربوط به دورهمی‌ها است/ از “شب یلدا” می‌ترسیم!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عمده موارد ابتلای به کرونا در استان مربوط به دورهمی‌ها است، به مراسم پیش روی “شب یلدا” اشاره کرد و گفت: از این شب و دورهمی های آن می ترسیم، چرا که می‌تواند آتش کرونا را در استان دوباره شعله‌ور کند.

به گزارش گفتمان زاگرس؛دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت: خوشبختانه در یک هفته اخیر سیر کاهشی کرونا در استان آغاز شده و این امر نتیجه محدودیت‌هایی است که از نیمه آبان در برخی شهرستانها اعمال شد.

وی افزود: امیدواریم نتیجه محدودیت های دو هفته ابتدای آذرماه هم در یکی دو هفته آینده خود را نشان داده و سیر ابتلا به کرونا در استان همچنان کاهشی باشد.

مرادی با بیان اینکه این شرایط به شدت ناپایدار است، گفت: اگر مردم با بازگشایی های صورت گرفته دوباره کرونا را از یابد ببرند و رفتارهای بهداشتی را کنار گذاشته و در دورهمی ها شرکت کنند، قطعا دوباره گرفتار خواهیم شد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر عمده موارد کرونا در استان مربوط به دورهمی ها و شرکت در مراسم عروسی و عزاست که علی رغم این همه هشدار هنوز ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در روستاهای استان، گفت: این امر هم ناشی از افزایش دورهمی های روستاییان در شب های طولانی پاییز و زمستان است.

مرادی با اشاره به در پیش بودن مراسم “شب یلدا” گفت: حقیقتا این شب برای ما نگران کننده است، چرا که افراد عمدتا به رسم و عادت هر ساله در دورهمی ها حاضر می شوند و این دورهمی ها می تواند به اوج گیری دوباره کرونا در نیمه دی ماه منجر شود.

وی افزود: از طرفی این دورهمی ها عمدتا در منزل بزرگان فامیل و افراد مسن و سالخورده برگزار می شود که می تواند به تهدید جان آنها منجر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در همین راستا نسبت به برگزاری دورهمی در این شب هشدار داد و افزود: مردم باید بدانند شرایط امسال متفاوت است و برای حفظ جان خود و عزیزانشان بهتر است شب یلدای امسال از هم دور بمانند و بصورت مجازی یا تلفنی این شب را در کنار هم سپری کنند.