تولیدکنندگان کردستانی برای تسویه بدهی بانکی تا پایان سال فرصت دارند
16 آذر 1399 - 13:58
بازدید 92
6

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با هماهنگی ایجاد شده و با هدف کمک به رونق کسب و کار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این استان تا پایان سال فرصت تسویه بدهی بانکی خود را دارند. به گزارش گفتمان زاگرس، خالد جعفری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: قانون تسهیل […]

پ
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با هماهنگی ایجاد شده و با هدف کمک به رونق کسب و کار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این استان تا پایان سال فرصت تسویه بدهی بانکی خود را دارند.

به گزارش گفتمان زاگرس، خالد جعفری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به دلیل مشکلات پیش آمده از شیوع کرونا تمدید شده است.

وی اضافه کرد: براساس این قانون همه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بدهکار به بانک مشمول حذف جرائم بانکی شده و می توانند نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: تمدید این قانون فرصت مناسبی برای تولیدکنندگانی که به شبکه بانکی بدهکار هستند فراهم کرده است و انتظار می‌رود بانک‌ها هم از طریق پیامک به افرادی که مشمول این مهم شدند اطلاع‌رسانی کنند.

جعفری با اشاره به اینکه هفت بانک عامل در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هستند، گفت: از این تعداد ۲ بانک در استان در بخش صنعت مبلغی را تاکنون پرداخت نکردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در ارتباط با مشکلات یکی از طرح های نیمه تمام استان اظهار داشت: شرکت تعاونی ۶۲۵ کشت و صنعت استان از سال ۹۳ مجوز فعالیت دریافت کرده و در شهرستان دهگلان احداث شده است.

پیمان الماسی با اشاره به اینکه این واحد تولید بتن در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: ظرفیت سالانه این واحد تولید ۵۴ هزار تن بتن با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ نفر است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بوده است، اضافه کرد: هم اکنون ۸۰ درصد ماشین آلات آن نصب شده و تعدادی هم در گمرک مانده و هنوز ترخیص نشده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای رفع مشکلات این واحد نیاز به مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان و کشور است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.