اجتماعی
| 4 سال قبل

ایجاد دکه و غرفه در پیاده راه فردوسی سنندج ممنوع است

رییس شورای اسلامی سنندج گفت: بنابر برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده تحت هیچ شرایطی اجازه ایجاد دکه و غرفه در پیاده راه خیابان فردوسی این شهر به کسی داده نمی‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس؛غریب سجادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر اجرای پروژه پیاده‌راه فردوسی در مراحل پایانی قرار دارد و در صورت مساعد بودن هوا تا پایان آذر (ماه جاری) به بهره‌برداری خواهد رسید

وی افزود: هدف از پیاده راه سازی و ایجاد این پروژه ایجاد محیطی آرام برای تعاملات اجتماعی و بستری برای اهمیت دادن به حقوق شهروندان است، بنابراین به هیچ عنوان در این خیابان دکه و غرفه ساخته نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی سنندج با اشاره به تبلیغات عده‌ای از افراد سودجو مبنی بر فروش پیاده راه فردوسی برای ایجاد دکه گفت: تبلیغات فروش و اجاره غرفه در این محل کلاهبرداری است و چند نفر نیز شناسایی شده و هم‌اکنون پرونده‌شان در دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال بررسی است.

وی همچنین به مسأله دستفروشی و وضعیت دستفروشان خیابان فردوسی اشاره کرد و یادآور شد: دستفروشی یک مسالە حاد اجتماعی و اقتصادی است و برخورد احساسی و عاطفی با این موضوع نه تنها به حل موضوع کمک نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد، بنابراین حل مشکل دستفروشی در ابتدا نیازمند همت ادارات مرتبط با حوزه اشتغال است.

سجادی اضافه کرد: در موضوع دستفروشان تمام نگاه‌ها به سمت شورا و شهرداری است در حالیکه طبق قانون وظیفه شهرداری مقابله با هر صنف و شغلی که معابر و شوارع عمومی را تصرف کرده باشند، است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و درک اینکه بخشی از دستفروشان واقعاً نیازمند بوده و از روی ناچاری به این شغل روی آورده‌اند، تلاش می‌شود در کوتاه مدت به فکر ایجاد روز بازارها و شب بازارها باشیم،

رییس شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: تجربه سنوات گذشته نشان داده موضوع ساماندهی دستفروشان بیشتر از همت مدیریت شهری نیازمند همکاری شهروندان و خود دستفروشان است امر مهمی که تاکنون اتفاق نیفتاده است‌
سجادی در ادامه به ۲ پروژه زیپ لاین و پل معلق در آبیدر اشاره کرد و گفت: کار احداث زیپ لاین به اتمام رسیده و منتظر اخذگواهی استاندارد است و پل معلق نیز در حال تکمیل شدن است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد. اظهار داشت: از این میزان ۱۱ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن اعتبارات داخلی تامین شده است.

رییس شورای اسلامی سنندج یادآور شد: برای اخذ گواهی استاندارد این ۲پ روژه شرکت بازرسی از تهران به سنندج می‌آیند که مورد تأیید اداره کل استان استان هستند.
خیابان فرودسی سنندج خیابانی به طول ۵۹۰ متر و به عرض ۲۰ متر بین میدان آزادی و انقلاب واقع شده است.
عملیات ساماندهی زیرساخت‌ها و برآورد هزینه‌ها و اصلاح خیابان فردوسی برای تبدیل به پیاده راه از سوی دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان از ادیبهشت امسال آغاز و ۴۰۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار برآورد شد.

ایرنا