تیم خبرنگاران و مستندسازان بحران در کرمانشاه تشکیل می‌شود
25 آذر 1399 - 5:19
بازدید 128
4

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه از تشکیل اولین تیم خبرنگاران و مستندسازان بحران با محوریت این جمعیت در استان خبر داد و گفت: در سطح جمعیت هلال احمر کشور چنین تیمی وجود ندارد. به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «فرزین معتمدی» روز سه شنبه تشکیل این تیم را اقدامی ابتکاری از سوی جمعیت هلال احمر کرمانشاه اعلام کرد و […]

پ
پ

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه از تشکیل اولین تیم خبرنگاران و مستندسازان بحران با محوریت این جمعیت در استان خبر داد و گفت: در سطح جمعیت هلال احمر کشور چنین تیمی وجود ندارد.

به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «فرزین معتمدی» روز سه شنبه تشکیل این تیم را اقدامی ابتکاری از سوی جمعیت هلال احمر کرمانشاه اعلام کرد و افزود: ما در زمان بروز حوادث و بحران‌ها بیشتر توجه و نگاهمان به امداد و نجات است و کمتر به موضوع اطلاع رسانی و مستندسازی این رویدادها توجه داریم و به دنبال احساس این خلاء تصمیم به راه‌اندازی این تیم داریم.

او با بیان اینکه تشکیل تیم خبرنگاران و مستندسازان بحران در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان که روز دوشنبه ۲۴ آذر در هلال احمر برگزار شد، به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید، گفت: همه دستگاه‌های عضو کارگروه از رسانه‌ها انتظار همکاری و هم افزایی بهتر و بیشتر در موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را داشتند که با تشکیل این تیم بخشی از دغدغه‌های این این دستگاه ها برطرف می‌شود.

او از خبرنگاران و عکاسان فعال در خبرگزاری‌های استان برای حضور در تیم بحران دعوت کرد و گفت: با تشکیل این تیم، خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان در زمان بروز حوادث و بحران‌ها به سرعت خودشان را به محل حادثه می‌رسانند و می‌توانند اقدام به اطلاع‌رسانی و مستندسازی کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کرمانشاه در چهار روز اول زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب استان هشت هزار خدمات‌رسانی انجام داد، گفت به دلیل نبود خبرنگار و مستندساز ما اکنون از آن همه خدمات رسانی مستنداتی در دست نداریم و انعکاس رسانه‌ای نداشت.

وی یادآوری کرد که از سوی جمعیت هلال احمر کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با بحران برای خبرنگاران و عکاسان عضو تیم بحران برگزار و کارت داوطلبی برای این افراد نیز صادر می‌شود.

استان کرمانشاه حدود ۳۰ نشریه محلی مجوزدار دارد و در مجموع بیش از ۱۲۰ رسانه شامل خبرگزاری، پایگاه خبری، نشریات محلی و دفاتر روزنامه‌های سراسری در این استان فعال است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.