ریزش برف جاده‌های همدان را لغزنده کرد
26 آذر 1399 - 4:56
بازدید 236
4

رییس پلیس راه استان همدان گفت: ریزش متناوب برف به ویژه در گردنه‌های سخت‌گذر این استان سبب لغزندگی همه مسیرهای برون شهری این استان شده است. به گزارش گفتمان زاگرس: سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه اظهار داشت: ریزش برف در مسیرهای برون شهری این استان از ساعاتی پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. […]

پ
پ

رییس پلیس راه استان همدان گفت: ریزش متناوب برف به ویژه در گردنه‌های سخت‌گذر این استان سبب لغزندگی همه مسیرهای برون شهری این استان شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس: سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه اظهار داشت: ریزش برف در مسیرهای برون شهری این استان از ساعاتی پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم اینک شاهد سفید پوش شدن بیشتر جاده ها به ویژه گردنه های این استان بوده و عوامل پلیس راه برای پیشگیری از راه بندان و برخورد زنجیره ای خودروها در حال کنترل تجهیزات زمستانی وسایل نقلیه عبوری هستند.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: تیم های راهداری در حال برف روبی و ایمن سازی مسیر برای تردد خودروها هستند و در صورت شدت گرفتن بارش ها محدودیت تردد برای تریلرها در گردنه های همدان اعمال می‌شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: رانندگان برای عبور از جاده‌های کوهستانی و برف گیر همدان باید به طور حتم تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و پیش از حرکت از سالم بودن خودرو، سیستم گرمایشی، لاستیک ها، شیشه شور و برف پاک‌کن ها اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی شدید در بیشتر مسیرها و گردنه های استان همدان بوده به گونه ای که وسعت دید رانندگان به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه بارش برف و مه گرفتگی موجب کندی تردد شده است اظهار داشت: رانندگان در زمان مه گرفتگی باید چراغ ها را روشن کرده و با نور پایین حرکت کنند چرا که این اقدام در کاهش بروز سوانح احتمالی بسیار موثر است.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی همچنان محدودیت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان و خروج خودروهای دارای پلاک بومی به قوت خود باقی است و در صورت مشاهده خودروی متخلف اعمال قانون می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان همدان، سامانه بارشی از روز چهارشنبه همه نقاط استان را پوشش می‌دهد که پیش بینی می‌شود به طور میانگین شاهد ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش در این مناطق باشیم.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.