هیچ نگرانی در تامین کالاهای اساسی در سیستان وبلوچستان وجود ندارد
27 آذر 1399 - 17:49
بازدید 83
7

رئیس صمت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: خرید انبوه و انباشت کالا باعث تحریک و التهاب در بازار می شود. به گزارش گفتمتن زاگرس؛داوود شهرکی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری […]

پ
پ

رئیس صمت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: خرید انبوه و انباشت کالا باعث تحریک و التهاب در بازار می شود.

به گزارش گفتمتن زاگرس؛داوود شهرکی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در محل استانداری، برگزار شد، اظهار داشت: در تأمین روغن مشکلی نداریم و تقریباً” در بازار به صورت کامل موجود است و جای نگرانی وجود ندارد، برنج در حال توزیع است و در تأمین و توزیع شکر به تعادل رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در موضوع مرغ که در هفته‌های اخیر در بازار از نظر قیمت با چالش روبرو شده بود، توزیع بسیار مناسبی از طریق مرغ تنظیم بازار با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان در سطح استان صورت پذیرفت و بالغ بر ۴ هزار تن در سطح استان توزیع شده و کماکان نیز در حال توزیع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت مرغ کشتار روز نیز متعادل شده و به پایین‌تر از ۲۳ هزار تومان رسیده است و قیمت رو به کاهش است.

وی گفت: با تصمیماتی که گرفته شده ۲ کشتارگاه به چرخه تولید بازگشتند و برنامه ریزی لازم برای بازگشت کشتارگاه زابل نیز صورت پذیرفته و برخوردها و بازرسی‌ها نیز در این بخش جدی تر شده که با همراهی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، دامپزشکی و پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار، نظارت بر تأمین خوراک مرغداری‌ها و تحویل مرغ تولیدی به کشتارگاه سیستماتیک شده است تا قیمت‌ها را براساس شرایط تعیین کنیم.

شهرکی بیان کرد: نوسانات در زمینه‌ی قیمت مرغ کشور ی است و مقطعی بوده که این نوسانات معمولاً در ماه‌های پایانی سال بیشتر می‌شود که خوشبختانه با تصمیماتی که در سطح کشور اتخاذ شده در سطح استان قیمت به تعادل رسیده است و جای هیچ نگرانی هم نیست.

وی ادامه داد: در بخش آرد و نان هم با سهمیه‌ای که از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به سهمیه استان اضافه نمود این سهمیه به تناسب به شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ابراز داشت: مدیریت اختصاص سهمیه ی آرد عشایر ی، روستایی و شهری را بر اساس تصویب در کارگروه تنظیم بازار استان، در اختیار فرمانداران گذاشته شده است تا کمبودی در این حوزه اتفاق نیفتد که در کنار این امر به صورت مستمر بخش نظارت در این حوزه وجود دارد که البته مهمترین اصل در حوزه‌ی تنظیم بازار، موضوع نظارت است که همیشه ادامه و در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان نگران کالاهای اساسی نباشند و نیاز به خرید انبوه و انباشت کالا نیست که این موضوع خود باعث تحریک و التهاب در بازار و کمبود می‌شود.

وی تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی در هنگام خرید مورد تاکید است و رسانه‌ها و مردم شریف استان گزارشات تخلفات اقتصادی را از طریق ارتباط با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند که در این زمینه وظیفه ما پاسخگویی است که در این ارتباط به شاکی نتیجه بررسی گزارش اعلام خواهد شد.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.