پاسخ شهردار سنندج اعضای شورا را قانع نکرد
29 آذر 1399 - 17:25
بازدید 246
7

سه نفر از اعضای شورای شهر سنندج امروز با تشکیل جلسه‌ای به طرح پرسش ۲۵ سوال از شهردار پرداختند که در نهایت از پاسخ‌های حشمت‌الله صیدی قانع نشدند و تصمیم به استیضاح وی در جلسه بعدی گرفتند. به گزارش گفتمان زاگرس:چند روز پیش بود که رسانه‌های کردستان خبر از برگزاری جلسه‌ای تحت عنوان پرسش از […]

پ
پ

سه نفر از اعضای شورای شهر سنندج امروز با تشکیل جلسه‌ای به طرح پرسش ۲۵ سوال از شهردار پرداختند که در نهایت از پاسخ‌های حشمت‌الله صیدی قانع نشدند و تصمیم به استیضاح وی در جلسه بعدی گرفتند.

به گزارش گفتمان زاگرس:چند روز پیش بود که رسانه‌های کردستان خبر از برگزاری جلسه‌ای تحت عنوان پرسش از شهردار سنندج در روز شنبه ۲۹ آذر دادند و امروز این نشست با حضور حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج و ۹ عضو شورای شهر برگزار شد که بعد از مطرح شدن سوالات سه تن از اعضای شورا و پاسخ‌های شهردار، آنان از جواب‌های وی قانع نشدند و تصمیم گرفتند در جلسه آینده استیضاح و ادامه کار وی را به رای گیری بگذارند.

رییس شورای شهر سنندج در ابتدای این جلسه اظهار داشت: سه نفر از اعضای این شورا پیش از این تذکرات و ایراداتی از عملکرد شهردار داشتند که شهردار نیز توضیحاتی ارائه داد اما این اعضا اقناع نشدند و اکنون وی را برای پاسخ به چند سوال به این جلسه دعوت کردند.

سیدغریب سجادی افزود: اکنون فرصتی شده که عملکرد شهرداری اطلاع رسانی شود و اگر ایراد و مشکلی وجود دارد، با همدلی و همکاری رفع شود، ضمن اینکه شفافیت مالی هم به خوبی در دستور کار شهرداری باشد.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای ماده ۸۳ وظایف و اختیارات شورا، بعد از طرح سوال از شهردار به صورت کتبی، شورای شهر تا ۱۰ روز فرصت دارد که نظر خود را درباره پاسخ شهردار ارایه دهد.

فرزاد زارعی یکی از طراحان سوال از شهردار نیز با بیان اینکه هیچکس منکر عملکرد خوب شهردار نیست و او فردی اخلاق مدار است، افزود: پیش از این در ۲ جلسه تذکراتی شفاهی به شهردار دادیم که اقناع نشدیم و ناچار براساس قانون، اقدام به طرح ۲۵ سوال از وی کردیم.

وی با بیان اینکه هدف ما نظارت بر عملکرد صحیح شهرداری است، یادآور شد: در صورت عدم اقناع مطرح کنندگان سوال از شهردار، وی در جلسه بعدی(بعد از فرصتی ۱۰ روزه) استیضاح خواهد شد که در جلسه استیضاح نیز در صورت رای دو سوم اعضا به برکناری، اقدام به این کار خواهد شد.

شهردار سنندج هم به عملکردهای خود در طول سه سال گذشته اشاره مختصری کرد و گفت: پرداخت حقوق به موقع پرسنل، کاهش بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی از سال ۹۶ به سه میلیارد تومان در سال جاری، اجرای پروژه‌های عمرانی مهم از جمله اتصال بلوار کردستان به جاده ساحلی و در دست اجرا بودن پیاده‌راه فردوسی، تکمیل تقاطق سنجرخان، ایجاد ۶۳ هزار هکتار نهالکاری، آعاز اجرای زیپ لاین در آبیدر، احداث پارک مشاهیر و اخذ سند برای تمام ساختمان‌های شهرداری از جمله این اقدامات است.

صیدی به سوالات مطرح شده در بخش‌های مختلف از جمله عدم شفافیت مالی، عدم ساماندهی دستفروشان، کم بودن تعداد پارکینگ در سنندج، پایین بودن سرانه فضای سبز و عدم استفاده از نیروهای متخصص در پست‌های مدیریتی پاسخ داد و در نهایت با عدم اقناع سه طراح سوالات، مقرر شد برای ادامه کار وی تصمیم بگیرند که در صورت موافق بودن دو سوم اعضا، باید از شهرداری سنندج خداحافظی کند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.