آزادی پزشک خیر همدان بعد از ۱۰ سال با فراخوان «چاووشی»
30 آذر 1399 - 5:27
بازدید 789
16

هزینه آزادی «دکتر عظیمیان» یکی از پزشکان نامی و خیر همدان که به خاطر خیانت بعضی از شرکایش در طرح ساخت مسکن برای کارمندان کم‌درآمد ۱۰ سال بود در زندان به سر می‌‍برد توسط محسن چاووشی؛ خواننده محبوب کشورمان و هواداران او، ظرف چند ساعت تأمین شد. به گزارش گفتمان زاگرس:روز گذشته محسن چاووشی؛ خواننده […]

پ
پ

هزینه آزادی «دکتر عظیمیان» یکی از پزشکان نامی و خیر همدان که به خاطر خیانت بعضی از شرکایش در طرح ساخت مسکن برای کارمندان کم‌درآمد ۱۰ سال بود در زندان به سر می‌‍برد توسط محسن چاووشی؛ خواننده محبوب کشورمان و هواداران او، ظرف چند ساعت تأمین شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:روز گذشته محسن چاووشی؛ خواننده پاپ و محبوب کشور پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و درخواست کمک خیرین در آزادی پزشک همدانی، دکتر عظیمیان شد.

گفتنی است برای آزادی این پزشک نامی همدان خیرین و تعدادی از پزشکان مبالغی جمع‌آوری کرده بودند و نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان بود که در عرض چند ساعت جمع‌آوری شد، این خواننده خیر با انتشار پست بعدی عنوان کرد که  «کمک‌های دکتر عظیمیان به نیازمندان به خودش برگشت و هیچ چیز در این دنیا بی‌جواب نخواهد بود».

گویا این پزشک همدانی خوشنام که در راه آزادی زندانی‌های دربند و نجات جان بیماران بی بضاعت و تامین مسکن افراد بی‌بضاعت جامعه فعالیت داشت، قبلا از محسن چاوشی، هموطنان نیکوکار و همکاران پزشک خود درخواست کمک کرده بود.

آنچه از این پزشک شنیده‌ایم این است “پزشک خوش نام و دلسوز همدانی، خالق نظریه های پزشکی نوینی است که این نظریه‌ها هم اکنون در سازمان های علوم پزشکی مراکز استان ها وجود دارد.

دکتر عظیمیان آن چنان در علوم پزشکی چیره‌دست و ماهر بوده که در اوایل دهه ۷۰ به ریاست شبکه درمان شهرستان کبودراهنگ منصوب می‌شود، او شایستگی های خود را با مقاله‌های علمی در مدتی کوتاه به همگان نشان داد و در سال ۱۳۷۹ به ریاست مرکز بهداشت همدان رسید و تا سال ۱۳۸۳ هم زمان دبیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی همدان بود. توان علمی دکتر محمدحسین عظیمیان در نوشتن نظریه های علمی پزشکی آن چنان چشمگیر شد که سه مقاله علمی او از جمله مقاله‌ای در زمینه ارزیابی درونی(Internal evalvitin) پس از کشور ژاپن و کره جنوبی مقام سوم این علم را به نام خود و ایران به ثبت رساند.

دکتر عظیمیان به مدت ۱۱ سال از سال ۷۷ تا ۸۷ برای این مقاله موفقیت آمیز تلاش کرد. پس از این موفقیت به معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رسید و تا سال ۱۳۸۷ در همین پست باقی ماند. او هنگام تصدی پست معاونت علوم پزشکی استان همدان درصدد ساخت مسکن ارزان که امروزه به آن مسکن مهر می‌گوییم برآمد و بر آن شد که برای کارمندان کم درآمد سازمان علوم پزشکی استان همدان و مددجویان بهزیستی مسکن بسازد.

دکتر ۱۰ سال را در زندان مرکزی همدان صرف نجات جان ۵۰۰ زندانی کرد. او هنگام ساخت مسکن‌های ارزان قیمت امور ساخت و ساز را به پیمانکاران و شرکا واگذار کرد و خود به رتق و فتق امور پزشکی در سازمان علوم پزشکی پرداخت. به گفته همکاران سابق دکتر عظیمیان، به دلیل خیانت بعضی از شرکای طرح ساخت و ساز به بن بست رسید و او و همکارانش در سازمان علوم پزشکی سال ۸۹ محکوم به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان شدند. 

دکتر عظیمیان که تمام مسئولیت شکست این پروژه را به تنهایی بر عهده گرفت و همکاران و زیردستانش را از این اتهام مبرا کرد، ۱۰ سال است در زندان مرکزی همدان تحمل حبس می‌کند و به نجات جان زندانیان می پردازد. پس از اطلاع از تلاش محسن چاوشی در آزادی پنج نفر از زندانیان زندان همدان، نور امید در قلبش جوانه می‌زد و می‌گوید «برای من مهم نیست در زندان به مردم خدمت کنم یا بیرون زندان؛ اما در این شرایط دخترهایم که هر دو مدرک کارشناسی ارشد را گرفته‌اند از من خواسته‌اند برای مراسم عقدشان در کنارشان باشم و این موضوع باعث شد با شما تماس بگیرم. هر مقدار هموطنان نیکوکار به من کمک کنند، این مبالغ به صورت قرض‌الحسنه نزد من خواهد بود و پس از آزادی و دایر کردن مطب به نیازمندان پس خواهم داد. من خدمتگزار مردم و بی‌بضاعت‌های جامعه بودم، هستم و خواهم بود و پس از آزادی باز هم به اندازه توانم به نیازمندان کمک خواهم کرد».

با تلاش خانواده دکتر عظیمیان و دوستان و همکاران سابق و نیز محسن چاووشی و خیرین این زندانی قرار است آزاد شود. او پیش از زندانی شدن فردی نیکوکار و عصای دست بیماران نیازمند بوده و حتی بر نگرفتن مبلغ ویزیت از بیماران نیازمند، هزینه داروهای آنها را نیز متقبل می‌شده است”.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.