برخوردقضائی بادستگاههایی که دراجرای طرح قاسم سلیمانی همکاری نکنند
02 دی 1399 - 16:34
بازدید 217
5

فرماندار خرمشهر گفت: برخی شرکت‌های اقتصادی شهر خرمشهر در جریان مقابله با کرونا نقشی نداشته‌اند که در پی اعلام نیاز و در صورت همکاری نکردن، با آنها برخورد قضائی خواهد شد. به گزارش گفتمان زاگرس؛ محمد حیدری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهر خرمشهر، اظهار کرد: تلاش شده است که طرح شهید قاسم سلیمانی در […]

پ
پ

فرماندار خرمشهر گفت: برخی شرکت‌های اقتصادی شهر خرمشهر در جریان مقابله با کرونا نقشی نداشته‌اند که در پی اعلام نیاز و در صورت همکاری نکردن، با آنها برخورد قضائی خواهد شد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ محمد حیدری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهر خرمشهر، اظهار کرد: تلاش شده است که طرح شهید قاسم سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا در شهر خرمشهر قوی و محکم‌تر اجرا شود که با همکاری مردم مدتی است که مرگ‌ومیری بر اثر این بیماری در این شهر وجود ندارد و آمار موارد مثبت نیز کاهش یافت؛ به طور کلی شهر خرمشهر در سطح استان خوزستان در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پیشرو بوده است.

وی در ادامه به برشماری اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پرداخت و بیان کرد: برای گسترش خدمات‌رسانی به مردم یک مرکز جامع سلامت در جزیره مینو راه‌اندازی شد که در آن تست کرونا انجام می‌شود و در مرکز کفیشه که مرکزی تازه تأسیس است نیز طرح شهید سلیمانی اجرا و شاهد افزایش خدمات‌رسانی در آن هستیم.

فرماندار خرمشهر بر لزوم تقویت کمیته پشتیبانی طرح قاسم سلیمانی تأکید کرد و گفت: اما در این راستا شاهد یک خلأ مهم در سیستم حمایتی و پشتیبانی در شهر خرمشهر هستیم و آن هم ناهماهنگی شرکت‌های بزرگ صنعتی در همکاری و حمایت از طرح شهید سلیمانی و ستاد کرونای شهر خرمشهر است.

وی افزود: هنوز واحدهای صنعتی از جمله تأسیسات دریایی، فولاد کاوه، رینگ سایپا و توسعه نیشکر میرزا کوچک خان که در اجرای طرح مشارکت نداشته‌اند، موظف هستند تا خدماتی را همچون تأمین خودرو و یا سایر خدمات دیگر ارائه کنند و در صورت همکاری نکردن به دادستان به جرم ترک فعل معرفی می‌شوند.

حیدری همکاری همه دستگاه‌ها را در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح لازم دانست و بیان کرد: همه اعم از دستگاه‌های دولتی، اجرایی و بسیج باید کمک کنند تا در مدت زمانی تعیین شده میزان ابتلاء در شهر خرمشهر به صفر کاهش یابد و تثبیت شود.

وی همچنین از عوامل مجری طرح شهید سلیمانی درخواست کرد تا برای تقویت کمیته پشتیبانی طرح قاسم سلیمانی شهر خرمشهر، به کارگروه پشتیبانی که در استانداری خوزستان تشکیل شده است، مراجعه کرده و از خدمات پشتیبانی این کارگروه استفاده کنند.

فرماندار خرمشهر از غیبت نظام پزشکی در جلسات ستاد کرونا انتقاد کرد و گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی و ستاد مدیریت بحران کرونا نظام پزشکی باید در کنار ستاد قرار می‌گرفت و انتظار می‌رفت بیش از نهادهای دیگر ورود کند اما این اتفاق رخ نداد؛ با توجه به مصوبه ستاد کرونای استان خوزستان مقرر شد تا نظام پزشکی کار نظارت بر داروخانه‌ها، مطب پزشکان و سایر تکالیف قانونی را عهده‌دار شود که در این راستا نظام پزشکی شهر خرمشهر باید به جمع ستاد کرونای این شهر بپیوندد.

حیدری در ادامه تحویل بدون مجوز جنازه را ممنوع اعلام کرد و گفت: خانواده هر متوفی اعم از مبتلا در اثر کرونا و یا موارد دیگر اجازه تحویل گرفتن جنازه بدون مجوز را ندارد و برای تحویل گرفتن مجوز باید به فرمانداری مراجعه کند و نسبت به پرهیز از اجتماع و برگزاری مراسم با کمترین جمعیت تعهد دهد.

وی افزود: دفن جنازه باید با همراهی نیروی انتظامی انجام شود و در مراسم عزا هیچ‌کس حق تجمع، تیراندازی و نمایش قدرت را ندارد و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار خرمشهر همچنین به درخواست ارائه شده برای استفاده از مرکز رفاهی فنی و حرفه‌ای خرمشهر به عنوان نقاهتگاه مبتلایان به کرونا در این شهر اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل ستاد کرونا برای راه‌اندازی نقاهتگاه در شرایط خاصی از جمله امکانات و کادر پزشکی قید شده است که مرکز فنی و حرفه‌ای فاقد این امکانات بوده و علاوه بر آن محلی موقتی محسوب می‌شود.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی آبادان باید محلی دائمی را برای موارد این چنینی داشته باشد و با توجه به میزان تقاضای کم مردم برای دریافت خدمات قرنطینه، تعیین محلی واحد که در شرایط خاص به عنوان پدافند غیرعامل هم استفاده شود، مورد نیاز است.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.