سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد
03 دی 1399 - 17:00
بازدید 148
15

نایب رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد اعضای حدود سه هزار نفر قابل استفاده در اهدای عضو هستند. به گزارش گفتمان زاگرس؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر امید قبادی روز چهارشنبه در […]

پ
پ

نایب رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد اعضای حدود سه هزار نفر قابل استفاده در اهدای عضو هستند.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر امید قبادی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اعضای گروه اهدای عضو در محل این دانشگاه بیان کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بخش اهدای عضو ۴۵ از ۵۶ در کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار نفر در نوبت انتظار اهدای عضو هستند گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور سالیانه اعضای حدود ۷۵ مورد مرگ مغزی قابل استفاده است و از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۱۵۳ مورد اهدای عضو در این دانشگاه انجام شده است.

قبادی مشکلات موجود در خوزستان در زمینه اهدای عضو را شناسایی ضعیف افراد داوطلب اهدای عضو و جلب رضایت آنان بیان کرد و ادامه داد: تغییر رویه فرهنگی مربوط به اهمیت اهدای عضو از جمله دیگر مشکلات موجود در این زمینه است.

پیشنهاد احیای شورای عالی پیوند و تشکیل شعبه انجمن اهدای عضو و تقویت فرهنگ سازی از اهم موارد ارایه شده در این نشست بود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست از اعضای گروه اهدای عضو این دانشگاه به خاطر تلاش در این زمینه تشکر کرد و بر آمادگی تیم پیوند این دانشگاه برای پوشش‌دهی واحدهای منطقه چهار آمایشی کشور تاکید کرد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.