رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان: کمبود دارویی در استان نداریم
04 دی 1399 - 5:20
بازدید 132
10

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تامین و توزیع داروها از جمله داروی کرونا نسبت به دیگر استان‌ها مدیریت شده و سعی کردیم در اوج کمبود دارو و در شرایط بحرانی نگذاریم کمبودی بوجود آید. به گزارش گفتمان زاگرس، دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان سازمان بهزیستی و انجمن‌های معلولین کردستان با […]

پ
پ

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تامین و توزیع داروها از جمله داروی کرونا نسبت به دیگر استان‌ها مدیریت شده و سعی کردیم در اوج کمبود دارو و در شرایط بحرانی نگذاریم کمبودی بوجود آید.

به گزارش گفتمان زاگرس، دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان سازمان بهزیستی و انجمن‌های معلولین کردستان با هدف اهمیت به ندای مطالبات جامعه معلولین در بخش سلامت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی خود را از خانواده بهزیستی قلمداد می‌کند و ارزیابی اقدامات این سازمان در دوران اپیدمی کرونا حاکی از تعامل مطلوب است.

وی با بیان اینکه تامین شرایط مناسب سازی اماکن درمانی برای اقشار دارای معلولیت مستلزم مشارکت و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان است، افزود: احقاق حقوق طبیعی معلولین به منظور سهولت دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی و امکانات رفاهی ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کمبود انسولین مختص استان نیست بلکه بحث کشوری است، گفت: همه تلاش ما این بود تا مدیریت مطلوبی در تامین دارو داشته باشیم و تاکنون هم هیچ کمبودی در این زمینه وجود نداشته است.

رضاعی تامین مطالبات و بررسی مشکلات معلولین در حوزه سلامت را مستلزم برنامه عملیاتی برشمرد و یادآور شد: طبق یک برنامه مدون باید مشکلات و خواسته‌های این افراد برآورده شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مدیریت پرتلاش، کارآمد و همکاری مساعد دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا جهت ارائه مطلوب خدمات به معلولین و افراد تحت پوشش این نهاد، اظهار داشت: افراد دارای معلولیت بدلایلی از جمله داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و محدودیت در رعایت دستورالعمل‌های خودمراقبتی در مواجهه با بیماری سرایت پذیر کرونا، آسیپ پذیر هستند.

صباح قریشی اضافه کرد: در شرایط فعلی با همکاری و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی آثار این بیماری بر این قشر کنترل و به پایین‌ترین سطح ممکن کاهش یافته است.

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان و انجمن‌ها و جمعی از معلولین هم در سخنانی مواردی از جمله لزوم مناسب‌سازی مطب‌های خصوصی پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی اورتوپدی، عملیاتی کردن نوبت دهی پزشکان در مطب خصوصی و سهولت در فرایند نوبت دهی جهت رفاه حال معلولین، سهولت دسترسی به خدمات پزشکی و دارویی توسط معلولان چند معلولیتی در سطح استان، کمبود داروی انسولین، تقویت مراکز مشاوره دانشگاهی جهت ارائه خدمات به معلولین  و تامین واکسن آنفلوآنزا برای این قشر را از مطالبات جامعه معلولان اعلام کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.