۳ کیلومتر از مناطق آلوده نفتی در میانکوه اردل پاکسازی شد
05 دی 1399 - 10:06
بازدید 124
5

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی مناطق آلوده به نفت در بخش میانکوه اردل، تاکنون سه کیلومتر از ۶ کیلومتر اراضی آلوده پاکسازی شده است. به گزارش گفتمان زاگرس؛خسرو کیانی افزود: در پی شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و نشت حجم قابل […]

پ
پ

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی مناطق آلوده به نفت در بخش میانکوه اردل، تاکنون سه کیلومتر از ۶ کیلومتر اراضی آلوده پاکسازی شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛خسرو کیانی افزود: در پی شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و نشت حجم قابل توجهی از نفت به اراضی محدوده روستای گندمکار تا شهر سرخون به طول ۶ کیلومتر، عملیات پاکسازی منطقه بلافاصله از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آغاز شد.

وی با اشاره به کُند بودن روند پاکسازی منطقه از آلاینده‌های نفتی، ادامه داد: پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی هنوز بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها در منطقه باقی مانده و تنها سه کیلومتر از محدوده آلوده پاکسازی شده است.

کیانی تصریح کرد: کُند بودن عملیات پاکسازی به سبب سخت‌گذر بودن منطقه و نبود جاده دسترسی و ورود تانکرهای نفت‌کش است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۲ دستگاه تانکر نفت‌کش در منطقه خاطر نشان کرد: از استان‌های همجوار نیز تجهیزات و امکانات کمک گرفته شده است اما نبود جاده دسترسی به ویژه در دره گندمکار عملیات پاکسازی را طولانی کرده است.

کیانی با بیان اینکه هنوز خسارت‌های وارده بر منطقه برآورده نشده است، افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه به حدی زیاد است که به زودی نمی‌توان تاثیرات عمیق و خسارت‌های آن را اعلام کرد و نیاز به مطالعات کارشناسی و آزمایش‌های تخصصی دارد.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.