کشف اشیای تاریخی دوره قبل از اسلام در شهرستان کهگیلویه
19 دی 1399 - 10:42
بازدید 136
6

رئیس میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌ کهگیلویه از کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره قبل از اسلام در این شهرستان خبر داد. به گزارش گفتمان زاگرس؛حشمت الله باقری افزود: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت و همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان، اعضای باند قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی دستگیر و تعداد ۵ قطعه شیء […]

پ
پ

رئیس میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌ کهگیلویه از کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره قبل از اسلام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛حشمت الله باقری افزود: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت و همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان، اعضای باند قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی دستگیر و تعداد ۵ قطعه شیء تاریخی با قدمت از قبل از اسلام کشف و ضبط شد.

باقری تصریح کرد: یگان‌حفاظت شهرستان کهگیلویه در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش قریب الوقوع اشیای تاریخی در شهرستان، با همکاری نیروی انتظامی و انجام تحقیقات گسترده ضمن بررسی و احراز صحت خبر نسبت به شناسایی محل اختفای افراد مرتبط اقدام کردند.

باقری اظهار کرد: در این راستا ۴ نفر اعضای باند قاچاق اشیای تاریخی دستگیر شده و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: از این افراد یک قطعه پی‌سوز با دسته، یک قطعه بازو بند دارای تزئینات سنگی، یک قطعه شیء مفرغی، یک قطعه شیء قندان تاریخی کشف و ضبط شده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.