مردم هیچ نگرانی بابت کمبود کالاهای اساسی نداشته باشند
29 اسفند 1399 - 19:53
بازدید 206
7
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه تعادل نسبی در بازار استان برقرار شده است از مردم خواست هیچ نگرانی بابت کمبود کالاهای اساسی نداشته باشند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «هدایت حاتمی» عصر جمعه در حاشیه بازدید میدانی از بازار با هدف بررسی نحوه توزیع کالاهای اساسی، میزان وجود کالا در بازار و نیز کنترل قیمت‌ها، افزود: در ابتدا مشکلاتی در خصوص چگونگی اعلام یک قیمت متعادل که هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده مطلوب باشد به وجود آمد اما با تعامل و همکاری بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، قیمت مرغ به یک قیمت متعادل و توافقی رسید.

وی اظهار داشت: مرغ اکنون با یک قیمت مشخص در بازار توزیع می شود و هیچ نگرانی بابت کمبود آن وجود ندارد

او در ادامه همچنین گفت: بازار میوه با اعلام قیمت مصوب، دچار تعادل شد و هیچ کمبودی بابت میوه شب عید به خصوص سیب و پرتقال  نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح عوامل ایجاد صف‌های چند روز اخیر پرداخت و با اعلام اینکه این صف ها سه دلیل عمده داشت، افزود: عامل اول گزارش‌های صدا و سیما بود که صف‌های طولانی در شهرهای کشور را نشان می‌داد و همین مساله بار روانی در جامعه ایجاد می‌کرد.

بیشتربخوانید:
معمای کمبود روغن خوراکی در کرمانشاه
ورود نخستین محموله میوه شب عید به کرمانشاه

حاتمی تصریح کرد: عامل دوم به روال معمول شب عید برمی گردد که میزان خرید افزایش می‌یابد و این میزان تقاضا هرساله وجود داشته و عامل سوم به اصرار عده‌ای بر قیمت‌گذاری غیر کارشناسی که انگیزه و منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را با هم منطبق نمی‌کرد، برمی گردد.

او توضیح داد: با مشارکت و تعامل با تولیدکنندگان و مرغداران و همچنین نظارت کافی و تلاش سازمان جهادکشاورزی برای تامین مرغ کافی در کشتارگاه و نیز حضور مداوم بازرسان اصناف و سازمان صمت و جهاد کشاورزی خوشبختانه تعادل نسبی در بازار برقرار شده و نگرانی بابت کمبود کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.