توسعه کشور نیازمند نقش آفرینی بیشتر فعالان اقتصادی است
05 شهریور 1399 - 18:37
بازدید 121
4

  رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز کشور محتاج نقش فعالان اقتصادی در حوزه های خدمات، صنعت، کشاورزی و بازرگانی است و بدون حضور این حوزه ها دولت چیزی برای عرضه به مردم ندارد. به گزارش گفتمان زاگرس به نقل از خبرگزاری مهر:علی اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست با فعالان […]

پ
پ

  رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز کشور محتاج نقش فعالان اقتصادی در حوزه های خدمات، صنعت، کشاورزی و بازرگانی است و بدون حضور این حوزه ها دولت چیزی برای عرضه به مردم ندارد.

به گزارش گفتمان زاگرس به نقل از خبرگزاری مهر:علی اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کردستان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی نقش پیش آهنگ و پرچم دار در جذب سرمایه، کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی برای کسب و کار دارد و در تصمیم گیری های مختلف می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی این نقش را باید برای خود سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده و بر اساس برنامه‌های مدون، آینده نگر و تضمین کننده بازار با ثبات در نظر داشته باشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اتاق هم وزن با دیگر شوراها باید نقش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای خود تعریف کند چرا که با توجه به نقش مستقیمی که در حوزه اقتصاد دارد، جایگاه خاصی دارد.

هاشمی با بیان اینکه اتاق نباید در اختیار دولت باشد بلکه باید به عنوان مشاور در کنار دولت باشد، یادآور شد: اگر با این نگاه به جایگاه اتاق بازرگانی نگاه کنیم نباید بازار ما امروز این گونه باشد.

وی بیان کرد: تنها صنعتی که در انقلاب صنعتی چهارم آسیب نمی بیند و در حال گسترش است، صنعت گردشگری است و با ارتقای این صنعت در بسیاری از زیرمجموعه‌ها شاهد رشد خواهیم بود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کردستان از لحاظ ظرفیت‌های خدادادی هیچ چیزی کم ندارد و می‌تواند با توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق بیشترین سود را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره ببرد.

هاشمی اظهار کرد: مردم کردستان همیشه مطالبه گر هستند و همین روحیه می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه این استان را فراهم کند و با خدماتی که در چند سال گذشته به اقلیم کردستان عراق ارائه شده امروز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: امروز عصر ارز آفرینی است و بدون امکان سنجی بازار عرضه و تقاضا نمی‌توان سرمایه گذاری کرد و از همین رو انتظار داریم با تدوین سند توسعه استان که بدون اقلیم کردستان عراق ارزش چندانی ندارد، در این راه گام بردارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سند آمایش استان را بدون در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت‌هایی که می‌تواند با توجه به هم مرز بودن با عراق به دست آورد نباید تدوین کرد و نقش آنها در توسعه کردستان باید در نظر گرفته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.