بزرگترین جهالت، تعظیم در برابر ابرقدرت‌های پوشالی دنیاست
06 شهریور 1399 - 5:41
بازدید 119
6

به گزارش گفتمان زاگرس:امام جمعه ملایر با بیان اینکه بزرگترین جهالت، تعظیم در برابر ابرقدرت های پوشالی دنیاست، گفت: در واقع، هدف از قیام خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفع جهالت بود، همان جهالتی که موجب شد تا یزیدیان زمان در برابر ایشان بجنگند و این حادثه خون‌بار را رقم بزنند حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر […]

پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:امام جمعه ملایر با بیان اینکه بزرگترین جهالت، تعظیم در برابر ابرقدرت های پوشالی دنیاست، گفت: در واقع، هدف از قیام خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفع جهالت بود، همان جهالتی که موجب شد تا یزیدیان زمان در برابر ایشان بجنگند و این حادثه خون‌بار را رقم بزنند

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری چهارشنبه ۵ شهریورماه در مراسم عزاداری امام الحسین(ع) با حضور فرمانده انتظامی ملایر و مجموعه حافظان نظم و امنیت در ستاد فرماندهی، با بیان اینکه تعداد کسانی که امروز هم قدرت تعقل ندارند، فراوان است، افزود: آن کسانی که بدون قوه عقلانی در برابر حق و حقیقت می ایستند، همان جاهلان دیروز هستند که با سرور و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین(ع) به ناحق ستیز کردند.

وی با اشاره به خصوصیات یک فرد مؤمن و در مکتب حسین(ع)، افزود: در این طریق شهدای ما نترسیدند و دشمن را خوار و حقیر شمردند و تنها به به قدرت خدا اتکا و اعتقاد داشتند که این قدرت مافوق قدرت هاست.

برقراری به رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری در زمینه کروناویروس اشاره و خاطرنشان کرد: این ویروس حقیر و خطیر است بنابراین باید با هوشمندی، تلاش و توکل به قدرت پروردگار بر آن مانند هر نوع تهدید دیگری فائق آییم.

فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر نیز اظهارامیدواری کرد با الهام از مکتب نجات بخش عاشورا در راه اعتلای اسلام ناب محمدی بتوانیم به وظیفه اصلی خود که ترویج فرهنگ ناب عاشورا در سطح جامعه اسلامی است، عمل کنیم.

سرهنگ محمدباقر سلگی تصریح کرد: انتظار می رود با همکاری امت خداجو و عزادار، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها در این ماه با عظمت با رعایت دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی و تعامل حداکثری با حافظان نظم و امنیت، زمینه خلق عزاداری با شکوه و ایمن فراهم شود.

وی تأکید کرد: باید برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفاً با رعایت اصول کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی ­زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک انجام شود.

سلگی افزود: مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی متعهد شود، هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی شودواطعام و نذورات مطابق دستورالعمل­ های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیرمشترک و یکبار مصرف توزیع می شود.

وی با بیان اینکه دسته‌های عزاداری در محیط‌ های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به ‌اندازه سه مترمربع (از هر طرف یک و نیم متر) باید باشد، ادامه داد: زدن ماسک برای عزاداری حسینی در تمام مراسم و محافل ضروری و مهمترین عامل کنترل شیوع کروناست.

سلگی خاطرنشان کرد: افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کرده و در مجلس عمومی به‌هیچ‌وجه شرکت نکنند همچنین برای زنجیرزنی در دسته‌های عزاداری حتماً از زنجیرهای شخصی استفاده و یا زنجیرها به اشخاص و پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست ‌به ‌دست نشود.

فرماندهی انتظامی ملایر با اشاره به اینکه تا حدامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مؤمنانه و توزیع مواد غذایی در منازل برود، افزود: به منظور قانونمندی و نهادینه شدن فعالیت هیئت­ های مذهبی و اخذ مجوز کلیه اعضای هیئت امناء باید دارای مجوز رسمی و قانونی باشند و برای اخذ مجوز و تمدید به سازمان تبلیغات اسلامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر مراجعه شود.

سلگی تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا، از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم است، گفت: اعمالی مانند قمه زنی و یا سایر کارهای غیرمتعارف، با عنایت به فتاوای مراجع عظام تقلید، تناسبی با شئون این ایام ندارد.

فرماندهی انتظامی ملایر با تأکید بر اینکه عزاداران باید تا حد امکان برنامه ها را رأس زمان مقرر آغاز کنند و با توجه به شیوع کروناویروس در حداقل زمان به پایان برسانند، مطرح کرد: در حین برگزاری مراسم باید مراقب کودکان بود، هم کودکانی که در بین دسته ­ها و گروه­ ها شرکت دارند و هم کودکانی که همراه والدین یا به تنهایی برای تماشا آمده اند.

 در ادامه این مراسم ضمن قرائت زیارت عاشورا با حضور کربلایی علی بشری، مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، حاضرین در سوگواری این ایام پرمصیبت به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.