۸۵ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی شد
06 شهریور 1399 - 10:12
بازدید 125
4

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۵واحد تولیدی صنعتی در شهرستان های گچساران،بویراحمد و کهگیلویه در ۱۷ ماه گذشته گازرسانی شده است به گزارش گفتمان زاگرس:رحمان خادم اظهار داشت: طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تاکنون اجرا شده است. وی با اشاره […]

پ
پ

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۵واحد تولیدی صنعتی در شهرستان های گچساران،بویراحمد و کهگیلویه در ۱۷ ماه گذشته گازرسانی شده است

به گزارش گفتمان زاگرس:رحمان خادم اظهار داشت: طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تاکنون اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این هزینه گازرسانی به واحدهای تولیدی در استان از سوی بخش خصوصی تامین می شد افزود: با مصوبه هیات دولت این واحدهای تولیدی به صورت رایگان گازرسانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: پیش از انجام این اقدام سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی استان از طریق گاز مایع تامین می شد.

خادم بیان کرد: هم اکنون واحدهای صنعتی استان هم زیرساخت های گاز و هم سوخت مایع دارند.

وی تصریح کرد: براساس رویکرد جدید دولت، مابه‌التفاوت هزینه سوخت فسیلی و گاز برای گازرسانی به صنایع هزینه می‌شود.

خادم ابراز داشت: رویکرد وزارت نفت به دلیل ارزآوری ناشی از فروش سوخت‌های فسیلی گازرسانی به واحدهای صنعتی به صورت رایگان است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت گاز استان با هدف حمایت از تولید در مورد تاخیر درپرداخت بهای گاز با واحدهای صنعتی همکاری و تعامل دارد.

گازرسانی روستاها به کجا رسید؟

خادم عنوان کرد:۸۰درصد از از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون ۷۶درصد از این روستاها گازرسانی شده است.

وی اظهار داشت:مطالعات گازرسانی به۲۰۰ روستای دارای شرایط گازرسانی یا مناطقی که در کنار روستاهای دارای شرایط قرار دارند انجام شده است.

خادم افزود:براساس قانون دولت می تواند در روستاهایی برای گازرسانی اقدام کند که هزینه هر انشعاب کمتر از ۱۲ میلیون تومان شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:همه این روستاها در نیمه نخست سال آینده بهره برداری می شود.

خادم اظهار داشت: در دوران خدمت دولت تدبیر و امید تعدادی از مناطقی که هزینه هر انشعاب آنان بیشتر از ۱۲ میلیون تومان بود با تلاش نمایندگان مردم در مجلس گازرسانی شده است.

وی تاکید کرد: برخی از روستاها بنا به دلایل خاص مانند قرار داشتن در نزدیکی تاسیسات نفت و گاز برای آنان چنین سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون یکهزار و ۶۵۰میلیارد ریال طرح گازرسانی در استان در دست اجراست.

کیفیت خدمات شرکت گاز از گذشته تا امروز

چهار خط مورد از خطوط اصلی گاز کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند به همین دلیل موارد افت فشار گاز اندک است.

خادم در پاسخ به سوالی درباره دلایل افت فشار در برخی نقاط استان مانند شهر یاسوج گفت: در سال های گذشته شبکه گاز برای واحدهای مسکونی یک طبقه طراحی شده بود و با افزایش جمعیت در مرکز استان و احداث مجتمع های مسکونی فشار گاز افت کرد.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید برای رفع این مشکل اقدام به افزایش ظرفیت ایستگاه های گاز در برخی از نقاط این شهر کرد.

خادم اضافه کرد:ارتقای  ظرفیت شبکه گاز در ۲ منطقه ایستگاه شرف آباد از ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت به ۱۰۰ هزار متر مکعب و ایستگاه تنگ کناره از ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت به۵۰هزار متر مکعب از جمله این موارد بوده است.

اتصال ۱۰ هزار خانوار به شبکه گاز

وی اظهار داشت: پارسال ۱۰ هزار و ۳۰۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی افزود: گازرسانی به مناطق سخت گذر قلعه‌رئیسی، دیشموک و ۱۴۹ روستای اطراف و که با عبور از مناطق کوهستانی، رودخانه‌های دائمی و فصلی انجام شد از خدمات ماندگار شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ساله گذشته بود.

خادم با بیان این که پارسال چهارهزار و ۳۲۶ کیلومتر شبکه گاز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده، افزود: از این میزان، ۲۱ کیلومتر در بخش شهری و ۲۹۱ کیلومتر در بخش روستایی است.

گستره خدمات شرکت گاز استان

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت جایگزینی سوخت‌های میان تقطیر با گاز طبیعی عنوان کرد: در سال ۹۸، کاهش یک میلیون و ۸۲۶ لیتر فرآورده نفتی با گازرسانی به یک مرکز درمانی،۲ مرکز ورزشی، ۲ مرکز اقامتی گردشی و ۲۸ مرکز تولیدی و صنعتی را شاهد بوده ایم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷ شهر، هشت شهرستان ۱۸۴ هزار مشترک گاز دارد.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۴۰ روستای دارای سکنه دارد که ۸۵۷ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.