۲۵۰۰ کودک لرستانی دچار سوءتغذیه هستند
28 تیر 1401 - 20:16
بازدید 132
7
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۲۵۰۰ کودک در استان دچار سوءتغذیه هستند و این تعداد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان قرار دارند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهرام مرادی  روز سه شنبه در جلسه هم افزایی و رفع مشکلات بیمه ای با مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار داشت: کمیته امداد لرستان دارای ۹۸ هزار خانواده با ۲۱۰ هزار نفر تحت پوشش است که حدود ۹۹ درصد آن ها تحت پوشش بیمه سلامت می باشند که در این راستا ۵۰ هزار نفر در صندوق شهری و ۱۶۰ هزار نفر از روستاییان می باشند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.
وی افزود: طرح سوء تغذیه برای کودکان زیر ۵ سال در دستور کار است و کودکانی که دارای سو تغذیه هستند با تایید وزارت بهداشت تحت پوشش قرار خواهند گرفت و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در بحث بهداشت درمان فعالیت های متفاوتی برای جامعه هدف وجود دارد که در این زمینه آموزش های لازم در راستای ارتقا سطح بهداشت عمومی و فردی و ارتقا شاخص های بهداشتی برای مددجویان صورت گرفته است.
مرادی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۷۴ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد گفت: جامعه هدف ما در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد و عدم آگاهی از ظرفیت قانونی مشکلی دیگری است که در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
روایتی تلخ از مصائب خشکسالی در لرستان/ فرونشست ۱۰ متری زمین/ خروج نفت و گاز از زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب
سایه اهریمن تغذیه اشتباه بر کالبد کهگیلویه و بویراحمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.