مسافران شهرستانی سرگردان در تهران/مقصد اتوبوسها مهران
18 شهریور 1401 - 18:22
بازدید 211
6
با نزدیک شدن به روزهای منتهی به اربعین حسینی خیل مسافران و دوست داران اهل بیت از سراسر کشور رهسپار مرزهای غربی خصوصا مرز مهران می شوند.هجوم این این حجم از مسافر به سمت مرز مهران در استانی که فاقد راه ریلی و هوایی(جز مرکز استان) می باشد و تنها راه مسافرت جاده و اتوبوس می باشد مشکلاتی را به بار آورده که مسافران و مردم را ناراضی کرده است.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان، بهروز مردانی: بر اساس آمارها کل ناوگان اتوبوس کشور ۱۴ هزار واحد می باشد که ۸ هزار آن را به سفر اربعین و جابجایی مسافر در این مسیر اختصاص پیدا کرده است و با این تفاسیر جابجایی مسافر بوسیله اتوبوس در سایر نقاط کشور با مشکل و کمبود اتوبوس مواجه خواهد شد.

این کمبود اتوبوس طی روزهای اخیر در تهران و برای مسافران شهرستانی کاملا هویدا شده و سرگردانی آنها را فراهم آورده است.

به نحوی که اتوبوس شهرستانها مسیر رفت که مسافر را در تهران پیاده می کنند مسیر برگشت بصورت اجبار مقصد مهران را در پیش و مسافران شهرستانی آواره و سرگردان در تهران باقی می مانند.

محسن یکی از مسافران گرفتار مانده در تهران در گفتگو با خبرنگار ما گفت چند روز پیش با اتوبوس شهرستان آبدانان عازم تهران شدم اما زمان برگشت متوجه نبود سرویس برگشت و عدم اتوبوس شهرستان گشتم و این دو روز است در تهران گرفتار شده و هیچ کسی پاسخگوی معطلی و در به دری ما نیست.

از طرفی مدیران پایانه های شهرستانی نیز با ابراز گلایه و نارضایتی از این موضوع می گویند متاسفانه در پایانه مسافربری جنوب اتوبوسهای خط سرویس شهرستان را مجبور به سوار کردن مسافر برای مهران می کنند و عملا خط برگشت از تهران به سمت شهرستان در کار نیست و این موجب اعتراض مسافران به ما و نارضایتی آنها را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ قدرت مانوری جهت ممانعت از این کار نداریم گفت در پایانه جنوب و بر اساس جبر اتوبوسها را راهی مهران و از فروش بلیط شهرستانی خود داری می شود.

در این خصوص با مدیرکل راه و ترابری استان ایلام گفتگو کردیم که وی اظهار داشت در این ایام مرز مهران پذیرای خیلی عظیم عاشقان اهل بیت و یک وضعیت استثنا در کشور است.

سید زاهدین چشمه خاور با بیان اینکه قرار است ۵ میلیون مسافر از مرز کشور عبور کنند گفت کل ناوگان اختصاص یافته برای این کار ۸ هزار واحد اتوبوس می باشد که ۷ هزار آن به مرز مهران اختصاص پیدا کرده و علیرغم افزایش ۱۲ درصدی مسافرت با وسیله شخصی نسبت به ادوار گذشته اما جوابگوی خیلی عظیم جمعیت نیست.

وی افزود با این حجم مسافر در حال حاضر با کمبود ۶ هزار واحد اتوبوس مواجه هستیم که بعضا و به ناچار از سرویس اتوبوسرانی شهرستانها استفاده می شود .

چشمه خاور در پایان خاطرنشان کرد تاکید ما بر این است که حداقل نیمی از ظرفیت ناوگان شهرستانی برای جابجایی مسافران خود شهرستان استفاده شود.

 اما آنچه که از قرائن و شواهد پیداست در پایانه های تهران افرادی فرصت طلب جهت کسب منفعت بیشتر با استفاده از موقعیت پیش آمده اتوبوسها را بلااستثنا راهی مهران می کنند و از فروش بلیط برای سایر شهرستانها خود داری می کنند.

حال این وضعیت تا کی ادامه و تکلیف مسافران شهرستانی گرفتار مانده در تهران چه می شود مشکلی است که ظاهراً کسی مسئولیت آن را نمی پذیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.