برگزاری آئین سنتی جشن روستایی در روستاهای آبطاف از توابع بخش مورموری
19 بهمن 1401 - 11:33
بازدید 217
11
دراین آئین مردمی که جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز حضور داشتند مردم روستاههای بخش کلات با اجرای بازیهای محلی اسب دوانی، رقص سنتی، چوب بازی ، اجرای موسیقی کمانچه ، شعر طنز ، اجرای سرود و نمایش صنایع دستی و بومی محلی، پخت نان و غذاهای محلی چهل وچهارمین بهار انقلاب اسلامی را گرامی داشته وبا آرمانهای حضرت امام راحل وشهیدان تا ابد جاویدان تاریخ، تجدید میثاق کردند.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: دراین مراسم بخشدار کلات ضمن خیرمقدم به همه مردم و مسئولین، بیان داشت قبل از اینکه انقلاب ما الگوی دنیا باشد این استمرار انقلاب ماست که الگوی جهانیان شده و آنچه امروز مهم است حفظ انقلاب است.

علی محمد احمدی نژاد افزود ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی فقط برای حفظ انقلاب بود .سپس فرمودند: مراسم دهه فجر فقط گرامیداشت خاطره انقلاب نیست بلکه اصل این مراسمات استمرار انقلاب است.

در ادامه فرماندار ابدانان نیز دراین مراسم با یادآوری خدمات انقلاب به دورافتاده ترین روستاها، اشاره و اظهار داشت: در همین سال جاری دو تا دهیاری به روستاهای آبطاف علیا و سفلی واگذار شده که مردم از طریق دهیاری ها امورات جاری خود را حل و فصل و پیگیری می‌کنند.

یداله حاتمی افزود : در سال جاری انقلاب بزرگی در بعضی روستاهای بخش کلات در حوزه عمران ،بهسازی ،آسفالت و جدول کشی صورت گرفته که در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد : برای بخش کلات که دارای منابع سرشار و معادن عالی و کانی های مختلف است برنامه داریم و ان شاالله در سالهای نه چندان دورشاهد تحول اقتصادی و معیشتی در این منطقه خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.